YAMAHA-RD250-1974-projektek-mannmotors-hu

YAMAHA RD250 – (1974)

Yamaha-RD250-mannmotors-hu

Az 1970-es évek közepének és a 250 cm3-es, 2 hengeres, 2 ütemű, könnyű és agilis motorkerékpár igényeknek megfelelő motorkerékpárt terveztek és gyártottak a YAMAHA mérnökei. Egy igazi klasszikus 2T motorkerékpár – YAMAHA RD250 . A mai napig hódit a 2 ütemű technológia, de környezetvédelmi okokra hivatkozva sajnos a régi 2T technológia nem környezetbarát működése miatt háttérbe szorult.
A 2 ütemű motorok magával ragadó hangja, illata és rezonanciája megosztja a motoros társadalmat. Vannak akik nem bírnak létezni nélküle és akik nem szeretik, de közömbös véleményt nem szoktak kinyilvánítani róla.

Sajnos már kevesen használhatnak ilyen motorkerékpárt a mindennapokban és inkább csak a veterán motorok szerelmesei élvezik a YAMAHA RD250 és korosztályos társai által nyújtott motorozási élményeket.
Bizonyos veterán versenykiírásoknak megfelelő modell, így a megfelelő verseny átalakításokkal továbbra is nagyon ütőképes motorkerékpár.

Az átalakítás mindig az adott versenykiírásnak és műszaki szabályzatnak megfelelően kell hogy történjen. Számos megkötést tartalmaz a szabályzat és ennek nyomán kell minden versenygépet átalakítani, megépíteni. A műszaki szabályozás és annak betartatása fontos, így egyenlő feltételrendszer áll minden versenyző, szerelő és mérnök előtt, hogy megvalósítsa álmait és önmagát.
A YAMAHA RD250 kiváló konstrukció és remek alakítási alapanyag.


Yamaha-RD-250-1974-hátsó-lengővilla-1-mannmotors-hu Yamaha-RD-250-1974-hátsó-lengővilla-2-mannmotors-hu

Yamaha-RD-250-1974-hátsó-lengővilla-3-mannmotors-hu Yamaha-RD-250-1974-hátsó-lengővilla-4-mannmotors-hu

A szükséges munka leírása – YAMAHA RD250 (1974) :

YAMAHA RD250 – (1974) Utcai használatból kiemelve, veterán versenyre átalakítandó és felkészítendő. Az én feladatom a váz, villanyak-kormánycsapágy -csapágyfészek és a lengővilla átalakítása, optimalizálása. Továbbá a kerékcsapágyak cseréje, gumiabroncsok felszerelése és a futómű beintegrálása.
Gumiabroncsok cseréje, ami ez esetben a felmérés szétszerelés és szükséges alkatrészek felmérésével kezdődik. Mit kell legyártani vagy legyártatni? Biztosan szükségesek a gumiabroncsokon kívül még a gumibelsők és küllő védő szalagok. Kérdéses milyen állapotban van a kerék tengely, menete és anyacsavarja, felni/kerékpánt, ha szükséges a felnik szétszerelése és a küllő anyák meglazulnak-e (valószínűleg nem könnyen vagy nem, de az indukciós hevítő néha csodákra képes)?
Így sok kérdés felmerül a művelet megkezdése előtt.

Yamaha-RD-250-1974-hátsó-lengővilla-7-mannmotors-hu Yamaha-RD-250-1974-hátsó-lengővilla-8-mannmotors-hu


Karbantartási munka és a szervizhez szükséges alkatrészek, folyadékok folyamatos kiadást jelentenek a tulajdonosnak, de karbantartás nélkül nem működik a gépjármű megfelelően, illetve bizonyos esetekben az elhanyagolt állapot működés képtelenséget vagy veszélyhelyzetet von maga után. Időben elvégzett karbantartás és ápolás megkönnyíti a használó életét, valamint biztonságosan használható lesz a jármű. Meg kell óvni magunkat minden lehetséges veszélyforrástól és kritikus helyzettől.
Az időben elvégzett karbantartás “aranyat ér”, illetve “a hosszú egészség záloga”!
Szervizeltesse gépjárművét rendszeresen, használja biztonságosan és örömmel minden alkalommal!


Minél idősebb a jármű, az alkatrészek beszerzése sokszor már nehézségekbe ütközhet, de a YAMAHA RD250 -hez még (szinte) minden alkatrész beszerezhető.

Yamaha-RD-250-1974-villa-nyak-9-mannmotors-hu


Motorszerviz & Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


YAMAHA RD250 – (1974) – Műszaki adatai:

Modellkód: 522
Modellnév: YAMAHA RD250
Motorkód: 522

(Aktuális) modell széria évek: /1973 – 1975/
(Aktuális) modell gyártási éve: 1974
futott km: 31514 km

Motorblokk és váltómű:

hengerűrtartalom: 247,0 cm3
motor típus: 2 hengeres, soros, 2 ütemű
maximális teljesítmény: 32,0 Le (23,4 kw) – 8000 RPM
maximális forgatónyomaték: 28,5 Nm – 7000 RPM
kompresszió viszony (gyári adat): 6.7 : 1
sűrítési végnyomás (gyári adat): bar / kPa / psi
(hideg motornál)
sűrítési végnyomás (mért adat):
(meleg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
furat-löket: 54,00 x 54,00 [mm]
üzemanyagellátó rendszer: membrán vezérlésű, MIKUNI VM28 SC karburátor , 2 db (fojtószelepház belső átmérő: 28 mm)
gyújtás: gyújtótekercs és akkumulátor ; megszakítós
kenési rendszer: olajszivattyús, (külön tartályból)
hűtési rendszer: levegő hűtésű
kuplung: manuális, nedves/olajban fürdő
váltómű: manuális kapcsolású – 6 sebességfokozat

Váz, futómű, fék és kerék:

utánfutás: 104 mm
(kormányszög) villaszög:megközelítőleg’ (62,5°) 27,5 °
hajtás: lánc hajtású ; #530
első felfüggesztés: hidraulikus teleszkóp , (átmérő: 34 mm)
első rugóút: 135 mm
hátsó felfüggesztés: dupla lengéscsillapító
hátsó rugóút: 95 mm

E. kerék és gumiabroncs:

első gumiabroncs: 3.00 x 18
alternatív első gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
első gumiabroncs nyomás: 1,8 (2,0) bar / 180 (200) kPa / 26 (29) psi
első kerékpánt (felni) méret: 1.85 x 18 (acél küllős)

H. kerék és gumiabroncs:

hátsó gumiabroncs: 3.50 x 18
alternatív hátsó gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
hátsó gumiabroncs nyomás: 2,0 (2,3) bar / 200 (230) kPa / 29 (33) psi
hátsó kerékpánt (felni) méret: 2.15 x 18 (acél küllős)

Fékrendszer:

első fék: 1 tárcsa, 2 dugattyú
első fék átmérője: 265 mm
hátsó fék: dobfék (1 kulcsos)(fékpofa szélessége: 30 mm)
hátsó fék átmérője: 180 mm

Méretek és műszaki adatok:

száraz tömeg:
menetkész tömeg: 158 kg
teljesítmény/tömeg arány: 0,2025 Le/kg
ülés magasság: 800 mm
magasság: 1085 mm
hosszúság: 2030 mm
szélesség: 830 mm
hasmagasság: 150 mm
tengelytáv: 1325 mm
üzemanyag kapacitás: 16,0 liter
(ebből) tartalék:
Üzemanyag fogyasztás: 10,7 – 5,7 liter / 100 km
(becsült) hatótávolság: 150 – 280 km
gyorsulás 0-100 km/h: 6,6 sec
legnagyobb sebesség: 160 km/h

Egyéb specifikációk:

indítás: berúgókar
generátor: AZ2015Y5 – MITSUBISHI
akkumulátor: YB5L-B ; 12 V – 5 Ah


Motorszerviz & Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


YAMAHA RD250 – (1974)

A motorkerékpár tíz éves “szakszerűtlen hibernálás” után került jelenlegi tulajdonosához és az elhatározás szerint, most veterán versenymotor születik belőle. A motorkerékpár restaurálási és versenyre felkészítési művelete, a kerekekkel és gumiabroncsokkal veszi kezdetét, így a motorkerékpár legalább könnyen tolható lesz. 1974-ben gyártott gumiabroncs volt felszerelve a felnikre. Mivel úgyis a versenyhasználat miatt, új gumiabroncsok kerülnek beszerzésre és a motorkerékpár teljes szétbontására van szükség, a gumiabroncs állapota nem meghatározó, de kissé elgondolkoztató. Ez azt jelenti, hogy 47 éves a gumiköpeny és ha 10 éve nem használták, akkor is utoljára 37 éves gumikon gördült az utakon! Elgondolkoztató milyen résztvevői vannak a forgalomnak, akik előttünk és mögöttünk is közlekednek.


Mindig tartsa kiváló műszaki állapotban gépjárművét!
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként és/vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Gumiabroncsai belső nyomását, életkorát (DOT) és állapotát mindig kísérje figyelemmel az Ön és környezete biztonsága érdekében.


Amennyiben a motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A MotorAngel magas színvonalon és a motorra gondosan odafigyelve végzi a szállítást. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen Motorod? A szervizbe Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert szállítás többé nem probléma!
motormentő kapcsolat :
+36-30-7431277 vagy +36-20-6628838

Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!

Motorkerékpárja, robogója szervizelésével kapcsolatban, ezen az űrlapon tud információt kérni: MannMotors kapcsolat

Motorszerviz Budaörs
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644

Japán, angol, német vagy olasz motorod van? Olyan szerelőt keresel, aki a sajátjaként szervizeli és ápolja a motorodat? MannMotors – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert