Személyautó és Motorkerékpár gumiszerviz Budaörsön! A gumi és kerék együttes kiegyensúlyozottsága csak a megfelelő minőségű, gondosan és szakszerűen beállított gépekkel történhet eredményesen. Függetlenül a dinamikus vagy a statikus kerékkiegyensúlyozás esetében használt módszertől, a megfelelő körülmények mellett az eredmény mindkét esetben tökéletes lesz.
„Az igény az Öné, a feladat a miénk és az eredmény a gondtalanul használható gépjármű!”
Személyautók és Motorkerékpárok esetében is, az út / úttest és a jármű közötti kapcsolatot egyedül a gumiabroncs tartja! Az a 2 vagy 4 babatenyérnyi / tenyérnyi felület (minősége és épsége), ami az úttal érintkezik, lehet a döntő a teljes kontroll vagy az irányíthatatlanság között!!! Így elengedhetetlen feltétel a(z):
- tökéletes állapotú (se az oldalfalon, se a futófelületen nem lehet rendellenes deformáció, külsérelmi nyom, illetve szálszakadás)
- megfelelő korú, illetve frissességű (a gyártástól számított kora a gumiabroncsnak, mely: autók esetében maximum 5 év és motorkerékpárok / robogók esetében maximum 2 év!!! )
- kifogástalan profil mélységű (amely kiterjed a gumiabroncs teljes szélességére!!!) a KRESZ szabályozás szerint 1,6 mm-es profil mélységet minimálisan el kell érni, a forgalomban való részvételhez mindegyik gumiabroncs esetében!!!
- optimális gumiabroncs nyomás beállítása és időközönkénti ellenőrzése (a gyártó által kibocsájtott a használati könyvben, illetve az autó karosszérián / üzemanyagtankajtón / kesztyűtartóban elhelyezett információs táblán szereplő gumiabroncs nyomás az ideális! – általában hideg nyomásértéket jelölnek meg a gyártók)
- megfelelő / ideális méretű és oldalfal szerkezetű gumiabroncs használata!!! A gyár által javasolt méretű felnire szerelt, megfelelő méretű gumiabroncs tudja a futómű alkatrészeivel együtt biztosítani a gépjárműhöz kalkulált tapadást!
A gyártó által ajánlott mérettől, jogszabály és biztonságvédelmi okokból eltérni TILOS!!! (Az adott gépjárműmárka, a modell és modellév alapján a gyártó által kibocsájtott / engedélyeztetett homologizációs lapon feltüntetésre került felni és gumiabroncs méretek használhatóak kizárólag! Egyéb esetekben egyéni átalakítási engedélyeztetés szükséges!)
MannMotors Gumiszerviz által javasolt minimum profil mélységek:
Személyautók/kisteherautók esetében a téli gumiabroncsok (a javasolt minimum profil mélység: 5,5 mm) mélyebb profillal kerülnek ki a gyártósorról (8 – 10 mm), míg a nyári gumiabroncsokat (a javasolt minimum profil mélység: 4,5 mm) a télihez viszonyított kisebb mélységgel gyártják (7,5 – 9 mm).
Motorkerékpárok (Utcai, Enduro és Cross mintázatok) és robogók esetében a hátsó abroncs (4 – 12 mm) mindig mélyebb mintázattal / profillal készül, mint az első gumiabroncs (3 – 8 mm). Motorkerékpár abroncsok „mintaszáma”, illetve mélysége függ az abroncs tervezett felhasználási területétől is! SuperSport abroncsok esetében, mintázattal látják el az abroncsot, ami része az utcai homologizáció feltétel rendszerének is, illetve vízkiszorító/vízelvezető képessége a mintának/ároknak van. A javasolt minimum gumiabroncs profil mélységek motorkerékpárok esetében, a gumiabroncs felhasználási típusaitól, valamint az első és hátsó tengelyen eltérnek! (minimum: 3 mm)
A gumiszerviz feladatai:
Gumiszerviz Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
- állapotfelmérés (állapot és kor)
- gumiabroncs és gumiszelepeinek cseréje, kiegyensúlyozása (centrírozása) és járműre történő felszerelése
- fém és gumi alkatrészek karbantartása, korrózió / oxid-réteg mentesítése
- defekt javítás (CSAK javíthatóság esetén!!!)
/ Motorkerékpárok és robogók esetében NEM javítunk defektet!!! / - (főként szemrevételezéssel) rendellenes fék, futómű és kormánymű hibák megállapítása
A gumiabroncsokon található fontosabb adatok:
Személyautó gumiabroncsok esetében:
pl: 205/55R16 94W — DOT 2520
205/55R16 94W ==>
- 205 = a futófelület szélessége ‘mm‘-ben kifejezve
- 55 = a futófelület szélességének ‘%‘ arányban kifejezett része az oldalfal magassága
- R16 = (‘R’=Radiál, a gumiabroncs szerkezeti felépítését jelzi) a gumiabroncs belső átmérője (illetve a felni külső) 16 colban (= 406,4 mm) kifejezve ==> (1 col = 1″ = 25,4 mm)
- 94 = index szám, ami a maximális súlyterhelhetőségét jelzi az adott gumiabroncsnak (A megfelelő guminyomás megtartása mellett!!!) – (’94’ = 670 kg)
- W = (SI = Speed Index = Sebesség index) károsodás nélkül, tartósan elviselhető legnagyobb sebesség (‘W’ = 270 km/h)
Motorkerékpár és robogó gumiabroncsok esetében:
pl: 180/55R17 Rear 73W TL — DOT 2520
180/55R17 Rear 73W TL ==>
- 180 = a futófelület szélessége ‘mm‘-ben kifejezve
- 55 = a futófelület szélességének ‘%‘ arányban kifejezett része az oldalfal magassága
- R17 = (‘R’=Radiál, a gumiabroncs szerkezeti felépítését jelzi) a gumiabroncs belső átmérője (illetve a felni külső) 17 colban (= 431,8 mm) kifejezve ==> (1 col = 1″ = 25,4 mm)
- 73 = index szám (LI = Load Index = Terhelhetőségi index), ami a maximális súlyterhelhetőségét jelzi az adott gumiabroncsnak (A megfelelő guminyomás megtartása mellett!!!) – (’73’ = 365 kg)
- W = (SI = Speed Index = Sebesség index) károsodás nélkül, tartósan elviselhető legnagyobb sebesség (‘W’ = 270 km/h)
- TL = TubeLess = Tömlő nélküli (gumiabroncs)
(Megjegyzés: a TT = Tube Type = Tömlővel szerelt gumiabroncs)
DOT 2520 ==>
- DOT = „The U.S. Department of Transportation (DOT)” a gyártás dátumát jelöli (Csak a gumiabroncs egyik oldalán szerepel!)
- 2520 = a jelölt gumiabroncsot 2020 / 25. hetén gyártották
SI (Speed Index = Gumiabroncs Sebesség index) [km/h] / MannMotors gumiszerviz:
SI | km/h | SI | km/h | SI | km/h | SI | km/h |
J | 100 | N | 140 | S | 180 | W | 270 |
K | 110 | P | 150 | T | 190 | Y | 300 |
L | 120 | Q | 160 | H | 210 | ZR | 240+ |
M | 130 | R | 170 | V | 240 |
Autó & Motorkerékpár
Gumiszerviz Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
TPMS ( Tire Pressure Monitoring System = Gumiabroncs Nyomás Figyelő Rendszer )
Defekttűrő gumiabroncs, csak TPMS -el együtt használható!
A guminyomás figyelő rendszer lehet 1.passzív vagy 2.aktív rendszerű.
1. Passzív / indirekt rendszerű, ami az ABS ( Anti-lock Braking System = Blokkolásgátló Fékrendszer ) tárcsa jeléből kinyert jellel, illetve a gumiabroncs átmérőjének lecsökkenése utáni változásból, tudja a defektet detektálni, visszajelezni. A gumiabroncs légnyomás csökkenése következtében, a gumiabroncs sugara/átmérője is kisebb lesz. Ami a kerék/kerekek legördülési hosszánál, így a defektes kerék sebességénél is eltérést fog mutatni a rendszer.
2. Aktív / direkt rendszer esetén, a kerék jeladós szeleppel van szerelve. Ezen jeladós szelepek számos esetben hőmérsékletet is mérnek.
// Ez lehet gumi szelep, vagy fém szelep. //
Mindkét konstrukciónak van előnye és hátránya is.
Előnyök:
1. Passzív / indirekt rendszer esetén:
– ha téli-nyári gumicsere esetén, nem kell a téli felniszettbe is jeladós szelepeket vásárolni
– Külön gondozás mentes
– Nem öregszik (szemben a jeladós gumiszelepekkel)
– kisebb rugózatlan tömeg (közúti használatban nem számottevő)
// Gumi csere esetén a jeladós szelep sérülésének a lehetősége (ez esetben) kizárt. //
2. Aktív / direkt rendszer esetén:
– pontosabb mérés
– adatrögzítés lehetősége (gumiabroncs nyomás és gumiabroncs hőmérséklet)
Hátrányok:
1. Passzív / indirekt rendszer esetén:
– pontatlanabb mérés (általában 20% feletti nyomásvesztés esetén jelez)
– 20-250 km/h között működik
2. Aktív / direkt rendszer esetén:
– az autóút felett, helyenként alacsonyan belógó nagyfeszültségű vezetékek megzavarhatják a „kommunikációt” a jeladó és a jelvevő között
– sok esetben külön feltanítást/felprogramozást igényel
– nagyobb rugózatlan tömeg (közúti használatban nem számottevő)
– általában 2-5 év után elhasználódik / elfárad a szelep elektronikája / jeladója / akkumulátora vagy eleme ==> a szelep(ek) cseréje szükséges
Autómentés és beszállítás – MannMotors gumiszerviz:
Ha autója járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom az AutómentésBudapest személyautó mentéssel és szállítással foglalkozó céget. Üzemképtelen gépjárműve kerekei és/vagy gumijai miatt? A szervizbe – Gumiszerviz Budaörs – Mann Norbert – szállítás többé nem probléma!
AutómentésBudapest
Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!
Motormentés és beszállítás – MannMotors gumiszerviz:
A motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A szervizbe – Motorszerviz & Gumiszerviz Budaörs – Mann Norbert – szállítás többé nem probléma! motormentő kapcsolat
Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!
Amennyiben kérdése van gumiabronccsal és keréktárcsával / felnivel kapcsolatban, ezen az oldalon szereplő elérhetőségeken tudja felvenni velünk a kapcsolatot: MannMotors kapcsolat
Autó & Motorkerékpár
Gumiszerviz Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644