DKW-BS200-gumizas-mannmotors-hu

DKW SB200 (1938)

dkw-sb200-gumizas-mannmotors-hu gumizas-2-mannmotors-hu

A DKW egy német gyár volt, ami autók és motorkerékpárok gyártásával foglalkozott 1932 és 1969 között. DKW (Dampf-Kraft-Wagen) jelentése szerint (= gőzüzemű autó).
A DKW gépgyártó üzem megalakulása 1907-ben következett be.
A DKW egyike volt annak a négy vállalatnak (DKW; AUDI; August Horch & Cie; Wanderer-Werke AG), amelyek egyesülésével 1932-ben (június 29.-én) megalapították az Auto Union-t, amely a modern Audi vállalat elődje volt. …


A szükséges munka leírása:

DKW SB200 (1938) motorkerékpár első és hátsó gumicserére került hozzám. A motor működésképtelen, fellelt állapotú és erősen oxidálódott/rozsdás minden porcikája. Hiányzik a motorkerékpárról a gyújtás, vezetékek, bovdenek és még számos apró részlet is.
Az én feladatom a gumiabroncsok cseréje, ami ez esetben a felmérés szétszerelés és szükséges alkatrészek felmérésével kezdődik. Biztosan szükségesek a gumiabroncsokon kívül még a gumibelsők és küllő védő szalagok. Kérdéses milyen állapotban van a kerék tengely, menete és anyacsavarja, felni/kerékpánt, ha szükséges a felnik szétszerelése és a küllő anyák meglazulnak-e (valószínűleg nem könnyen vagy nem, de az indukciós hevítő néha csodát képes valóra váltani)?
Így sok kérdés felmerül a művelet megkezdése előtt.

Egy ilyen korú és állapotú (hosszú-hosszú állás és elhanyagoltság) gépjárművön a gumiabroncs cseréje is jóval hosszabb műveleti időt emészt fel, mint egy fiatal, gondosan karbantartott gépjármű esetében. A kerekek kiszerelése, a gumiabroncsok leszerelése a felnikről és az ott tapasztalható állapotok, arra sarkalják az embert, hogy a karbantartás hiánya NEM elfogadható mulasztás! Így a több munka, több kiadást generál a tulajdonosnak, de a művelet befejeztével, nem kérdéses megérte-e. Megérte a befektetett energiát és időt, mert az eredmény megelégedettséggel és boldogsággal tölti el a tulajdonost. Így a szakember is elégedetten tudja nyugtázni, örömet tudott okozni a tulajdonosnak és egy gyönyörű gépjármű teljes felépüléséhez vezető úton ő is részt vehetett.


Karbantartási munka és a szervizhez szükséges alkatrészek, folyadékok folyamatos kiadást jelentenek a tulajdonosnak, de karbantartás nélkül nem működik a gépjármű megfelelően, illetve bizonyos esetekben az elhanyagolt állapot működés képtelenséget vagy veszélyhelyzetet von maga után. Időben elvégzett karbantartás és ápolás megkönnyíti a használó életét, valamint biztonságosan használható lesz a jármű. Meg kell óvni magunkat minden lehetséges veszélyforrástól és kritikus helyzettől.
Az időben elvégzett karbantartás “aranyat ér”, illetve “a hosszú egészség záloga”!
Szervizeltesse gépjárművét rendszeresen, használja biztonságosan és örömmel minden alkalommal!


Motorszerviz & Gumiszerviz
Budaörs
Mann Norbert

+36-20-5465644


DKW SB200 – (1938) – Műszaki adatai:

Modellkód:
Modellnév: DKW SB200
Motorkód:
(Aktuális) modell széria évek: /1933 – 1938/
(Aktuális) modell gyártási éve: 1938
futott km: …… km

Motorblokk és váltómű:

hengerűrtartalom: 192,3 cm3
motor típus: 1 hengeres, 2 ütemű, résvezérlésű
maximális teljesítmény: 7 Le (5,1 kw) – 4000 RPM
maximális forgatónyomaték:… ..,. Nm – ..00 RPM
kompresszió viszony (gyári adat): 1…0 : 1
sűrítési végnyomás (gyári adat): bar / kPa / psi
(hideg motornál)
sűrítési végnyomás (mért adat):
(meleg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
furat-löket: 60,00 x 68,00 [mm]
üzemanyagellátó rendszer: ….karburátor (belső átmérő: .. mm)
gyújtás: ……. elektronikus
kenési rendszer: 2T-benzintankba elő-keverve
hűtési rendszer: levegő hűtésű
kuplung: …manuális, nedves/olajban fürdő
váltómű: ….manuális kapcsolású – 3 sebességfokozat

Váz, futómű, fék és kerék:

utánfutás: …97,0 mm
(kormányszög) villaszög:(65,0°) 25,0 °
hajtás: …lánc hajtású ; #525
első felfüggesztés: …spirál rugós csillapítás
első rugóút: … mm
hátsó felfüggesztés: …PRO-LINK központi rugóstag
hátsó rugóút: …,. mm

E. kerék és gumiabroncs:

első gumiabroncs: 3.00 x 19
e. gumiabroncs (aktuális) adatai: … Michelin – Power CUP2 – (58 W)
E. gumiabroncs (aktuális) tömege: … …. g
alternatív első gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
első gumiabroncs nyomás: 1,7 (1,9) bar / 170 (190) kPa / 25 (28) psi
első kerékpánt (felni) méret: …1. x 19(acél küllős)
E. kerékpánt (felni) tömege: …. g (fékdobbal, csapágyakkal, csavarokkal, védő szalaggal, gumibelsővel)

H. kerék és gumiabroncs:

hátsó gumiabroncs: 3.00 x 19
h. gumiabroncs (aktuális) adatai:
 …Bridgestone – S22 – (58 W)
H. gumiabroncs (aktuális) tömege:
… …. g
alternatív hátsó gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
hátsó gumiabroncs nyomás: 1,7 (2,1) bar / 170 (210) kPa / 25 (31) psi
hátsó kerékpánt (felni) méret: …1. x 19(acél küllős)
H. kerékpánt (felni) tömege: …. g (fékdobbal, csapágyakkal, csavarokkal, védő szalaggal, gumibelsővel)

Fékrendszer:

első fék: dobfék (1 kulcsos) – (fékpofa szélessége: .. mm)
első fék átmérője: 150 mm
hátsó fék: dobfék (1 kulcsos) – (fékpofa szélessége: .. mm)
hátsó fék átmérője: 150 mm

Méretek és műszaki adatok:

száraz tömeg:
menetkész tömeg: 135 (vagy 140) kg
teljesítmény/tömeg arány: 0,0519 Le/kg
ülés magasság: …810 mm
magasság: 990 mm
hosszúság: 1970 mm
szélesség: 760 mm
hasmagasság: …130 mm
tengelytáv: 1300 mm
üzemanyag kapacitás: 12 liter
(ebből) tartalék: …3,5 liter
Üzemanyag fogyasztás: ..,.. – .,.. liter / 100 km
(becsült) hatótávolság: … – … km
gyorsulás 0-100 km/h:
legnagyobb sebesség: 90 km/h

Egyéb specifikációk:

indítás: …berugókar
generátor:MITSUBA, 333 Watt – 5000 r/min
akkumulátor: …Y…. ; 6 V – .,. Ah


Motorszerviz & Gumiszerviz
Budaörs
Mann Norbert

+36-20-5465644


DKW SB200 – (1938)

A hamvaiból feltámadó sas.

A motorkerékpár több évtizedes “parkolás” után került jelenlegi tulajdonosához és az elhatározás szerint, most sor kerül a rendbehozatalára. A DKW SB200 restaurálási művelete, a kerekekkel és gumiabroncsokkal veszi kezdetét, így a motorkerékpár legalább könnyen tolható lesz. Jelen állapotában a gumiabroncsokban a légnyomás nem marad meg. Így érthető (több lépésben megcsináltatás esetén) miért ez az első lépés a felújításban.


Mindig tartsa kiváló műszaki állapotban gépjárművét!
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként és/vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Gumiabroncsai belső nyomását, életkorát (DOT) és állapotát mindig kísérje figyelemmel az Ön és környezete biztonsága érdekében.


Amennyiben a motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A MotorAngel magas színvonalon és a motorra gondosan odafigyelve végzi a szállítást. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen Motorod? A szervizbe Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert szállítás többé nem probléma!
motormentő kapcsolat :
+36-30-7431277 vagy +36-20-6628838

Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!

Motorkerékpárja, robogója szervizelésével kapcsolatban, ezen az űrlapon tud információt kérni: MannMotors kapcsolat

Motorszerviz Budaörs
Mann Norbert

+36-20-5465644

Japán, angol, német vagy olasz motorod van? Olyan szerelőt keresel, aki a sajátjaként szervizeli és ápolja a motorodat? MannMotors – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert