YAMAHA motorkerékpárok története:
A belsőégésű motorok fejlődése a 20. század eleje óta folyamatosan teret hódított magának. Visszatekintve a motorkerékpárok evolúciójára, a fejlődés elképesztő mértékű volt. A belső égésű motorok (=hőerőgépek) hatásfoka nagyon sokat javult az elmúlt évszázadban. A járművek és gépek tömeg / teljesítmény aránya is drasztikus fejlődésen ment keresztül.
A világnak szüksége van a jó minőségű gépekre és gépjárművekre. Ha a kereslet nagyobb, mint a kínálat, akkor még nagyobb a fejlődési lehetőség. A II. vh-t követően, az újonnan elsajátított kohászati és fémmegmunkálási technológiákat motorkerékpárok gyártásánál alkalmazták sikeresen.
A Yamaha gyár, termelésének első évében 1954-ben, egy 125 cm3-es motorkerékpárt gyártott, a YAMAHA – YA-1 (a „Vörös Szitakötő”) néven. Így beléptek a motorkerékpár gyártó óriások táborába. Ez egy 125 köbcentis, egyhengeres, kétütemű, utcai motorkerékpár volt, amely a német DKW RT125 mintájára készült. A brit BSA, a háború utáni korszakban is lemásolt, és Bantam és Harley-Davidson néven gyártott Hummer néven. 1955-ben a YAMAHA – YA-1 sikerének köszönhetően, megalapították a Yamaha Motor Co., Ltd.-t és különválasztják a hangszergyártástól a motorkerékpár részleget. A kiváló minőségű termékekkel, hamar motorkerékpárok piacán is ismerté váltak.
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
A YAMAHA megalapítójának életútja:
Jamaha Torakuszu 山葉 寅楠
(Torakusu Yamaha)
(1851 április 20 Wakayama, Kii –
1916 augusztus 8 Tokyo)
Japán vállalkozó és a Yamaha hangszergyár megalapítója.
A YAMAHA gyár megalapítója és névadója. 1851. május 20-án született Wakayamában, a Kii tartományban, Konosuke Yamaha harmadik fiáként, aki a Kishu klán alacsony rangú szamurája volt. Torakusu apja csillagász volt a Kishu klánnál, így lehetősége volt számos csillagászattal foglalkozó könyvhöz hozzáférni. Ennek eredményeként Torakusu a harcművészetek és a kendo iránti érdeklődése mellett, megismerhette a gépeket és a gépek adta hasznos lehetőségeket. Yamaha húszas éveiben, a japán társadalom gyorsan változott a Meiji helyreállítás 1868-as beköszöntével, és Torakusu számos lehetőséget látott, mivel a korszak a nyugatiasodást és az új technológiák bevezetését hozta Japánba. 1871-ben Torakusu Nagasakiba ment, és egy angol mérnök irányításával óragyártást tanult. Néhány év gyakorlat után Torakusu az óragyártás szakértője lett, később pedig az orvosi felszerelések iránt is érdeklődött.
1886-ban YAMAHA
35 éves korában Yamaha Torakusu Hamamatsu-ba költözött, hogy hivatás szerűen javítsa az orvosi berendezéseket. Mivel azonban Hamamatsu akkor még kisváros volt, Yamaha Torakusu nem tudott megélni az orvosi felszerelések javításával, ezért órákat is javított és riksás emberként szolgált a kórház igazgatójának. Egy helyi általános iskola, a Jinjou Általános Iskola (ma Hamamatsu Városi Motoshiro Általános Iskola) felkérte, hogy javítsa meg törött orgonájukat. Mivel a város kicsi volt, és nem volt senki, aki alkalmas lenne orgonájuk megjavítására. Elfogadva az ajánlatot, Torakusu hamarosan felfedezte a probléma okát, amely két törött rugó volt, és eltervezte, hogy maga állítja elő a rugókat. Torakusu pénzügyi segítséget kapott Toyasaku Fukushimától, a Hamamatsu kórház igazgatójától is. Ezután Torakusu Yamaha egyszobás műhelyben kezdte meg a projektet.
1887-ben YAMAHA
két hónappal a projekt megkezdése után Torakusu és munkatársa elkészítette az első japán gyártmányú nádorgonát. Miután negatív megjegyzéseket kapott, Torakusu közelebb került Tokió zenei osztályához. Ahhoz, hogy az orgonát az egyetemre juttassa, kénytelen volt 250 kilométeres távolságon át szállítani. Miután bemutatták a hangszert az egyetemnek, az egyetem professzorai azt mondták, hogy a hangszer nem jól sikerült. Ezután Yamaha Torakusu egy hónapig részt vehetett az egyetemen a különböző zeneelméletekről szóló előadásokon. Hamakusuban, Torakusu építette a második orgonát az év hátralévő két hónapjában. „Jónak ítélték, mint a külföldiek”. Röviddel ezután hét megrendelését kapott, köztük a Shizuoka prefektúra kormányzójáét is. 1888 márciusában Torakusu egy elhagyott Hamamatsu templomot használt orgonák készítésére asztalosok és szekrénygyártók segítségével.
1887-ben Nippon Gakki Szeidzó Kabusiki Gaisa (日本楽器製造株式会社, = Japán Hangszergyártó Rt.) néven hozta létre a mai Yamaha Corporation elődjét. 1897-ben a vállalat elnöke lett. 1902 márciusában Yamaha Torakusu megkapta a zöld szalaggal ellátott becsületérmet. Torakusu, a Hamamatsu vasút (később az Enshu vasúti Okuyama vonal), a Hamamatsu környéki helyi vasút igazgatójaként is dolgozott. 1911-ben Torakusut megválasztották a Hamamatsu városi tanácsba, és kinevezték a tanács alelnökévé is. Yamaha Torakusu hangszerkészítést tanított Koichi Kawai nevű tanítványának, aki akkor 11 éves volt, korai karrierje alatt, a Nippon Gakki cég alapítójaként. Amikor Kawai felnőtt, megalapította a Kawai Musical Instruments nevű céget, amely hamarosan Nippon Gakki erős versenytársává vált.
Yamaha Corporation ヤマハ株式会社
(Jamaha Kabusiki Gaisa) megalapítása:
1887-ben Torakusu YAMAHA megalapította, a Nippon Gakki Co. Ltd.-t (Nippon Gakki Szeidzó Kabusiki Gaisa 日本楽器製造株式会社 = Japán Hangszergyártó Rt.) -a mai Yamaha Corporation elődje-, és egy kínai főnix rajzát használta a vállalat – csőrében 3 hangvillát tartva. A cég megalapítása után nemsokkal korszerű, futószalagosított gyártósort építettek ki, a hatékonyabb működés érdekében. 1897-ben a vállalat elnöke lett. 1889-ben az oktatási miniszter felkérte Nippon Gakki elnökét, hogy vizsgálja meg az iskolákban a hangszerek igazgatási rendszerét és munkakörülményeit. Ugyanebben az évben Nippon Gakki közel 250 orgonát adott el Japán több iskolájának. Ezzel a sikerrel a vállalat zongorák, szájharmonikák és xilofonok gyártásának lehetőségét is megvizsgálta.
1899-ben Yamaha Torakusu öt hónapos turnét tett az Egyesült Államokban. 1900-ban Yamaha Torakusu és Nippon Gakki elkészítette első függőleges zongoráját. 1902 márciusában Yamaha Torakusu megkapta a zöld szalaggal ellátott becsületérmet. Yamaha Torakusu, a Hamamatsu vasút (később az Enshu vasúti Okuyama vonal), a Hamamatsu környéki helyi vasút igazgatójaként is dolgozott. Yamaha 65 éves korában, 1916. augusztus 8-án Tokióban, betegségben hunyt el. Halálát követően Chiyomaru Amano alelnök vette át a Nippon Gakki vezérigazgatói posztját.
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
YAMAHA és a VERSENYSPORT-ban való szerepvállalás:
Világszintű cég, amely a versenysportokban való részvételt szívügyének tekintette és tekinti most is. A technikai versenysportban való szereplés, jó reklám a gyártónak. Képet alkot a rajongóknak, tulajdonosoknak a márka szellemiségéről és a műszaki minőségről, amit képvisel.
Jelen voltak számtalan eseményen és ebből nagyon sok versenyt, verseny sorozatot megnyertek és számos bajnokot tudhatnak köreikben.
autóverseny:
Forma 1 (korábban, mint motor beszállítók)
motorverseny:
MotoGP, WSBK, FIM-EWC (Endurance World Championship); MX-GP; SUPERCROSS, FMX, Dakar Rally, Classic racing
YAMAHA által gyártott termékek:
A YAMAHA gyár jelenleg a műszaki élet, gépjárművek, gépek, zene ipar használóinak nagy örömére világszerte gyártja és árusítja termékeit. Zeneipar eszközei (zongora, dob, szaxofon, gitár, hi-fi rendszerek,…), Golfautók, motorkerékpárok, ATV/quad-ok, hószánok, kisgépek, vízi járművek és motorjaik, motorblokkok, robotok és ipari robotok képezik jelenleg a gyártott termékek listáját.
—————————————–
———————————————————
MannMotors
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Amennyiben a motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A MotorAngel magas színvonalon és a motorra gondosan odafigyelve végzi a szállítást. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen Motorod? A szervizbe – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert – szállítás többé nem probléma!
motormentő kapcsolat : +36-30-7431277 vagy +36-20-6628838
Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!
Motorkerékpárja, robogója szervizelésével kapcsolatban, ezen az űrlapon tud információt kérni: MannMotors kapcsolat
Motorszerviz Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644