Yamaha X-MAX 250 (YP250) – (2005)
A Yamaha X-MAX 250 / (YP250), a japán gyártó 2005-2017 gyártotta sikerrel negyedliteres modelljét. A kiváló 250 cm3-es robogó városi használatra, kisebb ingázásokra kiváló társa a robogó műfaj kedvelőinek.
Robogózás esetén, a városon belüli dugók okozta stressz lecsökken és a cél elérési ideje nagy mértékben lerövidül. Az alacsony fogyasztás és kis mértékű szerviz költség mellett egy kiválóan manőverezhető, kiváló útfelület visszajelzést biztosító, jó szélvédelemmel rendelkező robogót tudtak megalkotni a mérnökök.
A formája megosztja a robogós társadalmat, de az ülés alatti nagy méretű pakolhatósága és a megbízható 4 ütemű, 4 szelepes folyadékhűtésű motorja mindenkinek hű társa lesz (megfelelő karbantartás mellett lehet biztosítani a gondtalan működést), aki ezt a robogót választja.
A szükséges munka leírása – Yamaha X-MAX 250:
Sok tennivaló volt a robogón mire műszaki szempontok szerint jól használható „paripa” lett belőle újra. Az első teleszkóp szimmeringnél az olaj már nem filmszerűen szivárgott, hanem a teleszkóp aljáig (fék is) összegyűlve csöpögött. Így az első teleszkóp szimmering szett és teleszkóp olaj cseréje nem volt tovább tolható. Az első fékbetét teljesen elkopott és már a tárcsát „darálta” és az első fékcső is már be volt erősen repedve/szakadva (a fékhatást még tudta produkálni, de egyértelműen cserélni kellett a fékcsövet). Az első féktárcsa is erősen csere érett volt, így a fékbetéttel együtt cserélve lett.
A kormánycsapágy, a rossz utakon megtett kilométerek alatt „elfáradt, kiverődött” és a nagy mértékű lógása miatt cseréje, (a pontos úttartás, kormányozhatóság és hozzáadott rezgések nélküli visszajelzések kiküszöbölése miatt) okvetlenül szükséges volt. Az akkumulátor pozitív és negatív saruja is csere érett volt, mivel az akkumulátor befogadó doboz szűk helye és a gyáritól minimális mértékben nagyobb méretű akkumulátor még szűkebben volt elhelyezhető, a saruk (az akkumulátor ki- és beszerelésekor) hajlítgatása nagyon nagy mértékű volt.
Karbantartási munka és a szervizhez szükséges alkatrészek, folyadékok folyamatos kiadást jelentenek a tulajdonosnak, de karbantartás nélkül nem működik a gépjármű megfelelően, illetve bizonyos esetekben az elhanyagolt állapot működés képtelenséget vagy veszélyhelyzetet von maga után. Időben elvégzett karbantartás és ápolás megkönnyíti a használó életét, valamint biztonságosan használható lesz a jármű. Meg kell óvni magunkat minden lehetséges veszélyforrástól és kritikus helyzettől.
Az időben elvégzett karbantartás “aranyat ér”, illetve “a hosszú egészség záloga”!
Szervizeltesse gépjárművét rendszeresen, használja biztonságosan és örömmel minden alkalommal!
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
Yamaha X-MAX 250 (YP250) – (2005) – Műszaki adatai:
Modellkód: 1C01
Modellnév: Yamaha X-MAX 250 (YP250)
Motorkód: G344
(Aktuális) modell széria évek: /2005 – 2020/
(Aktuális) modell gyártási éve: 2005
futott km: 40011 km
Motorblokk és váltómű:
hengerűrtartalom: 249,8 cm3
motor típus: 1 hengeres, láncos, SOHC, 4 ütemű, 4 szelep
teljesítmény: 19,8 Le (14,5 kw) – 7500 RPM
forgatónyomaték: 20,8 Nm – 6250 RPM
kompresszió viszony (gyári adat): 10.00 : 1
sűrítési végnyomás (gyári adat): 14,0 bar / 1400 kPa / 199,1 psi
(hideg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
(meleg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
furat-löket: 69,00 x 66,80 [mm]
üzemanyagellátó rendszer: karburátor, KEIHIN, 1 db (fojtószelepház belső átmérő: 32 mm)
gyújtás: elektronikus (CDI)
kenési rendszer: nedves karteres
hűtési rendszer: folyadék hűtésű
kuplung: automata, száraz, centrifugális
Váz, futómű, fék és kerék:
utánfutás: 100,0 mm
(kormányszög) villaszög: (62,0°) 28,00 °
hajtás: szíj hajtású
első felfüggesztés: hidraulikus teleszkóp villa , (átmérő: 36 mm)
első rugóút: 110 mm
hátsó felfüggesztés: hidraulikus dupla teleszkóp
hátsó rugóút: 95 mm
E. kerék és gumiabroncs:
első gumiabroncs: 120/70R15
alternatív első gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
első gumiabroncs nyomás: 1,9 (2,1) bar / 190 (210) kPa / 28 (30) psi
első kerékpánt (felni) méret: 3.50 x 15 – Grimeca – (5 küllős)
H. kerék és gumiabroncs:
hátsó gumiabroncs: 140/70R14
alternatív hátsó gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
hátsó gumiabroncs nyomás: 2,2 (2,5) bar / 221 (250) kPa / 32 (36) psi
hátsó kerékpánt (felni) méret: 3.75 x 14 – Grimeca – (5 küllős)
Fékrendszer:
első fék: 1 tárcsás
első fék átmérője: 267 mm
hátsó fék: 1 tárcsás
hátsó fék átmérője: 240 mm
Méretek és műszaki adatok:
száraz tömeg: 164,0 kg
menetkész tömeg:
teljesítmény/tömeg arány: 0,1210 Le/kg
ülés magasság: 785 mm
magasság: 1380 mm
hosszúság: 2210 mm
szélesség: 770 mm
hasmagasság: 113 mm
tengelytáv: 1545 mm
üzemanyag kapacitás: 13,0 liter
(ebből) tartalék: 2,0 liter
Üzemanyag fogyasztás: 4,0 – 7,22 liter / 100 km
(becsült) hatótávolság: 180-325 km
gyorsulás 0-100 km/h: 12 sec
legnagyobb sebesség: 125 km/h
Egyéb specifikációk:
indítás: elektromos indítómotor
generátor: MITSUBA, 235 Watt – 5000 r/min
akkumulátor: YTX9-BS ; 12 V – 8,0 Ah
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
Yamaha X-MAX 250 (YP250) – 2005
Mindig tartsa kiváló műszaki állapotban gépjárművét!
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként és/vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Gumiabroncsai belső nyomását, életkorát (DOT) és állapotát mindig kísérje figyelemmel az Ön és környezete biztonsága érdekében.
Amennyiben a motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A MotorAngel magas színvonalon és a motorra gondosan odafigyelve végzi a szállítást. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen Motorod? A szervizbe – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert – szállítás többé nem probléma!
motormentő kapcsolat :
+36-30-7431277 vagy +36-20-6628838
Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!
Motorkerékpárja, robogója szervizelésével kapcsolatban, ezen az űrlapon tud információt kérni: MannMotors kapcsolat
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
Japán, angol, német vagy olasz motorod van? Olyan szerelőt keresel, aki a sajátjaként szervizeli és ápolja a motorodat? MannMotors – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert