Yokohama-ADVAN-Tires-versenyauto-gumiabroncs-mannmotors-hu

Versenyautó gumiabroncs

yokohama-race-2-auto-gumiabroncs-mannmotors-hu yokohama-rally-tarmac-gumiabroncs-tort-mannmotors-hu

A versenyautó gumiabroncs más anyagokból, más terhelésre, sokkal jobb tapadási együtthatóval készül, mint az utcára gyártott gumiabroncsok.
Mivel a hatótávolsága, kopása és gyártástól számított élettartama, jóval rövidebb mint az utcai (Street Legal / utcai közlekedésre engedélyezett / DOT-számmal rendelkező) gumiabroncsoké és a bemelegedése, hőtartása és lehűlése is teljesen eltér utcai társaikétól, így a versenyautó gumiabroncsot versenypályán kívül használni TILOS!


Versenyautó gumiabroncs:

A versenyautó gumiabroncs száraz időre alkalmas, szilárd útburkolatra (pl.: aszfalt) gumiabroncsai “slick” vagy “sima” futófelületűek (a mindenkori versenykiírás rendelkezik és szabályozza a használható gumiabroncsokat). Terepre, murvára, földre használt versenyautók esetén különböző szimmetrikus, aszimmetrikus és/vagy forgásirányos (hosszanti, haránt és kereszt minták) gumiabroncsokba, futófelületébe közepes vagy mély kapaszkodó mintákat/bordákat/bütyköket vágnak a jobb talajfogás, a biztosabb tapadás és a nagyobb öntisztulás érdekében.

Aszfaltra, de esős időre gyártott gumiabroncsok esetén a “slick” vagy “sima”gumiabroncsokba a hatékony vízelvezetés miatt vágnak vízkiszorító mintákat. Cél itt is a maximalizált tapadás és vízkiszorítás elérése, ezzel az “aquaplaning” jelenség elkerülése, amikor is a jármű irányíthatósága a “felúszás” után már nem lehetséges, ameddig a felúszási folyamat véget nem ér és a gumiabroncs újra direkt kontaktba lép az aszfalttal, így a tapadás újra létrejön.

A “slick” autógumiabroncsok megszületése az M&H Tyres nevéhez fűződik, akik az 1950-es évek elején Drag (gyorsulás) versenyekre kezdték el kifejleszteni!
A “slick” abroncsok célja, az útra átvihető hajtóerő maximalizálása a barázdák és vízelvezető árkok elhagyásával megnövelt futófelülettel, adott gumiabroncs szélesség mellett.
Ez a fajta gumiabroncs közúti használatra NEM alkalmas!
De adott száraz pályás körülmények között hatékonyabb gyorsulást, nagyobb kanyarsebességet és jobb fékezhetőséget eredményez.


Autó & Motorkerékpár
Gumiszerviz Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644


yokohama-race-auto-gumiabroncs-mannmotors-hu

Versenyautó gumiabroncs viselkedése és bemelegítése:

Versenyautó gumiabroncs bemelegítése:
Üzemi hőfokhoz közeli hőmérsékletre melegítik a használni kívánt gumiabroncsokat a melegítő papucsokkal, majd ‘boxba’ való visszatérés esetén, szintén ráteszik a gumimelegítőket a gumikra, így a gumiabroncsok károsodása kisebb mértékű lesz. (mivel a lehűlési folyamat így nem olyan hirtelen mértékben következik be, mint a melegítő használata nélkül)

A gumiabroncsok megfelelő belső üzemi nyomása elengedhetetlen a megfelelő tapadás és a használható “verseny-élettartam” idejének kitolása érdekében. Ha a belső nyomás túl alacsony, a gumiabroncs tartása nem lesz optimális (túl lágy lesz), az oldalfalakra jutó terhelés és hőképződés megnő, az abroncs túlmelegedhet, nem fog megfelelően tapadni és a lengéscsillapításban betöltött szerepe is megváltozik. Ha a belső guminyomás túl magas, a gumiabroncs tartása túl merev és pattogós lesz, rosszabb úttartással, nem megfelelő visszajelzésekkel és rugózással.

A gumiabroncsok nem megfelelő belső nyomása, rossz futómű állapot, illetve téves futómű beállítás esetén a kedvezőtlen tapadás mellett, rendellenes gumikopást is eredményez.


rally-gumi-gumiabroncs-mannmotors-hu

Versenyautó gumiabroncs méret adatai:

1. Metrikus méretben: a futófelület mérete milliméterben [mm] , a gumiabroncs külső átmérője [mm]-ben kifejezve és a kerékpánt/felni átmérője ‘coll’-ban kifejezve
(pl.: 250/640/18 ==> 250mm / 640mm Radiális 18″)

2. (pl.: 235/45R17) a futófelület mérete milliméterben [mm], az oldalfal magasság a futófelület méretének százalékos [%] aránya és a kerékpánt, illetve a gumiabroncs belső átmérője [coll]-ban kifejezve
3. (OT/Klasszik autók esetében) a futófelület és oldalfal aránya [mm]-ben kifejezve; a kerékpánt külső, illetve a gumiabroncs belső átmérője ‘coll’-ban megadva (pl.: 550×16)


Autó & Motorkerékpár
Gumiszerviz Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644


Autómentés és beszállítás a gumiszervizbe:

Amennyiben az autó járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom az AutómentésBudapest személyautó mentéssel és szállítással foglalkozó céget. Az AutómentésBudapest magas színvonalon és a járműre gondosan odafigyelve végzi a szállítást, ezért ajánlom őket jó szívvel. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen HONDA személyautója? A szervizbe – HONDA Autószerviz Budaörsön – Mann Norbert – szállítás többé nem probléma!
AutómentésBudapest

Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!

Amennyiben kérdése van autó gumiabronccsal és keréktárcsával / felnivel kapcsolatban, ezen az oldalon szereplő elérhetőségeken tudja felvenni velünk a kapcsolatot: MannMotors ==> kapcsolat

Autó & Motorkerékpár
Gumiszerviz Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644