SUZUKI motorkerékpárok története:
A belsőégésű motorok fejlődése a 20. század eleje óta folyamatosan teret hódított magának. Visszatekintve a motorkerékpárok evolúciójára, a fejlődés elképesztő mértékű volt. A belső égésű motorok (=hőerőgépek) hatásfoka nagyon sokat javult az elmúlt évszázadban. A járművek és gépek tömeg / teljesítmény aránya is drasztikus fejlődésen ment keresztül.
A világnak szüksége van a jó minőségű gépekre és gépjárművekre. Ha a kereslet nagyobb, mint a kínálat, akkor még nagyobb a fejlődési lehetőség.
1952-ben gyártotta le a SUZUKI gyár az első motorkerékpárt, ami egy kerékpárra erősített 36 cm3-es, 2 ütemű erőforrás hajtott meg. Ennek a SUZUKI által megálmodott csodának a “Power Free – E1”, azaz “Energia Mentes” lett a fantázia neve. Ez a motor még kis erőt tudott előállítani: 0,95 Le-t (0,7 kw), 4000-es percenként fordulatszám mellett. (Ezt követte a: Diamond Free, amely már 60cm3-es volt, és 2 sebesség fokozat között lehetett választani sebesség függvényében.)
Tehát, 1952-ben a SUZUKI gyár is belépett a japán gépjárműgyártók világába. Vélhetően (mint minden gyár történelme során) voltak kezdeti nehézségek, de ma visszatekintve, látható, hogy a mára már gyáróriássá kinőtt cég, milyen fantasztikus fejlődésen ment keresztül. A mai napig minőségi termékek előállításán fáradozik minden egyes dolgozója a SUZUKI gyárnak. Reméljük úgy a mindennapokban és a versenypályákon ez a fejlődés töretlen marad.
A SUZUKI megalapítójának életútja:
Michio Suzuki 鈴木 道雄
(Suzuki Michio)
(1887 február 18 Hogawa, Shizuoka –
1982 október 27 Hamamatsu, Shizuoka)
Japán üzletember és feltaláló.
Kezdetek
Michio Suzuki 鈴木 道雄 1887. február 18-án született Nizuminomura (鼠 野村) faluban, Shizuoka prefektúrában. Nevét a történelmi személyiségről és a Shintō Sugawara no Michizane istenségről kapta. A gyapottermelő fiaként Suzuki hét-nyolc éves korától kezdve a földeken dolgozott. Suzuki azonban mindig is a szakképzettebb munkát részesítette előnyben, így 1901-ben, tizennégy éves korában megkezdte 7 inasévét, Kōtarō Imamura asztalos mester szigorú irányításával.
Amikor az orosz – japán háború ( 1904 február 8. – 1905 szeptember 5. ) 1904-ben elkezdődött, a képzett iparosok iránti kereslet lecsökkent, és Imamura tanítványával együtt arra kényszerült, hogy vállalja a szövőszék karbantartását a gyár padlózatán. Bár Imamura úgy ítélte meg, hogy ez a munka alkalmatlan egy ilyen szakképesítésű kézműves mester számára, Suzuki ebben a szerepben virágzott, és inspirációt nyert későbbi ötleteihez és életútjához.
A ‘Suzuki Loom Manufacturing’ (Suzuki Szövőszék Gyár) megalapítása
Suzuki 1908-ban, (21 évesen) befejezte inas éveit, és a következő évben (1909-ben) Suzuki átvette az irányítást családi selyemhernyó-farm felett, és gyorsan szövőszékgyártó műhellyé változtatta. Alacsony termete miatt Suzukit a japán császári tervezet másodlagos tartalék kategóriájába sorolták, ami lehetővé tette számára, hogy teljes figyelmét a szövőszék gyártására fordítsa. Első újítása egy pedál által vezérelt szövőszék volt, amelyet édesanyjának adott, aki tízszer gyorsabban szőtt szövetet ezzel a módszerrel, mint a kezével. Gyorsan elterjedt a hír a Suzuki találmányáról, és megkezdte új szövőszékének sorozatgyártását, 1909 októberében megalapította a Suzuki Loom Manufacturing Company-t.
Az elkövetkező néhány évben Suzuki tovább folytatta a szövőszéktechnika fejlesztését és megújítását, gyakran felhasználva a szövőszékeket használó takácsok tanácsait. A vállalat 1920-ban tőzsdére lépett, és egy évtizeddel később nemzetközi hírnévre tett szert lyukasztószalagok gyártásával, amelyet Délkelet-Ázsiába exportáltak, a szarong-ok szövésének hatékonyság javítása miatt. Ez a siker azonban rövid életű volt, mivel Japán exportpiaca gyorsan zsugorodott a Népszövetségtől való 1933-as elszakadását követően.
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
Suzuki Motor Corporation
スズキ株式会社
(Suzuki Kabushikigaisha) megalapítása:
Első lépések
Michio Suzuki 1909-ben megalapította a ‘Suzuki Loom Works’-et (Suzuki Szövőszék Gyár) Hamamatsu-ban. Az üzlet fellendült, amikor Suzuki szövőszéket épített az óriási japán selyemipar számára. 1929-ben feltalált egy új típusú szövőgépet, amelyet a tengerentúlra is exportáltak. A vállalat első 30 éve ezen gépek fejlesztésére és gyártására összpontosított.
1937 – 1939
A szövőszék sikere ellenére Suzuki úgy vélte, hogy cégének hasznot húz a diverzifikáció, és elkezdte (a piaci igényeket felmérve) más termékek gyártásának lehetőségét is megvizsgálni. A fogyasztói igények alapján úgy döntött, hogy egy kis autó építése lesz a legpraktikusabb új vállalkozás. A projekt 1937-ben kezdődött (1937 – 1939), és Suzuki-san két éven belül több kompakt prototípusú autót is elkészített. Ezeket az első Suzuki gépjárműveket egy akkoriban innovatív, folyadékhűtéses, négyütemű, négyhengeres motor hajtotta. Öntött alumínium forgattyúháza és sebességváltója volt, és 13 lóerőt (9,7 kW) generált kevesebb, mint 800 köbcentiméteres hengerűrtartalmú erőforrásából.
1939 – 1951
A második világháború kezdetével, új járműveinek gyártási tervei leálltak, amikor a kormány a polgári személygépkocsikat “nem alapvető árucikknek” nyilvánította. A háború végén (1945-től) a gyár visszatért a szövőszék gyártásához. A szövőszék gyártása lendületet kapott, amikor az amerikai kormány jóváhagyta a gyapot Japánba történő szállítását. A vállalat vagyonának növekedése felgyorsult, amikor a hazai textilgyártók növelték a megrendeléseket. De az öröm rövid ideig tartott, amikor a pamutpiac 1951-ben összeomlott.
1952
Ezzel a hatalmas kihívással szemben a gyár visszatért a gépjárművek gyártásához. A háború után a japánoknak nagy szükségük volt a megfizethető, megbízható személyes szállításra. Számos cég elkezdett “tipikus” gázüzemű motorokat kínálni, amelyek a tipikus kerékpárhoz csatlakoztathatók. A cég első kétkerekű járműve egy “Power Free” nevű motorral felszerelt kerékpár volt. Az 1952-es Power Free olcsónak, egyszerűen megépíthetőnek és karbantarthatónak tervezett 36 cm3-es, kb. egy lóerős, kétütemű motorral rendelkezik. Az új kettős lánckerekű sebességváltó lehetővé tette a motoros számára, hogy vagy motoros rásegítőjével járjon, vagy kerékpár üzemben, vagy egyszerűen válassza le a pedálokat, és csak a motor erejével működjön. Az új demokratikus kormány szabadalmi irodája jóváhagyja a pénzügyi támogatást a motorkerékpár-mérnöki kutatások folytatásához.
1954 – 1955
1954-re a Suzuki havonta 6000 motorkerékpárt gyártott, és cége hivatalosan megváltoztatta nevét ‘Suzuki Motor Co., Ltd.’-re. Első motorkerékpárjainak sikerét követően létrehozott egy még sikeresebb autót: az 1955-ös Suzulight-ot. A Suzulight elsőkerék-meghajtással, független-négykerék felfüggesztéssel és fogaskerék-kormányzással értékesítettek (ez a konstrukció évekkel megelőzte korát).
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
SUZUKI és a VERSENYSPORT-ban való szerepvállalás:
Világcég, amely a versenysportokban való részvételt alapvetőnek tekintette. Minden nagyobb versenyen jelen akartak lenni. Legyen az bármelyik földrészen. Ez a cég alapfilozófiáját képezte.
A múltban és a jelenben is részt vettek, majdnem minden általuk gyártott termékekkel benevezhető technikai versenyben.
Jelen voltak számtalan eseményen és ebből nagyon sok versenyt, verseny sorozatot megnyertek és számos bajnokot tudhatnak köreikben.
motorverseny:
MotoGP, WSBK, FIM-EWC (Endurance World Championship); MX-GP; SUPERCROSS, FMX, Dakar Rally, Classic racing
SUZUKI által gyártott termékek:
A gyár jelenleg a műszaki élet, gépjárművek és gépek, használóinak nagy örömére világszerte gyártja és árusítja termékeit.
Személyautók, motorkerékpárok, ATV/quad-ok, biciklik, kisgépek, vízi járművek és motorjaik, motorblokkok, és robotok képezik jelenleg a gyártott termékek listáját.
—————————————–
———————————————————
MannMotors
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Amennyiben a motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A MotorAngel magas színvonalon és a motorra gondosan odafigyelve végzi a szállítást. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen Motorod? A szervizbe – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert – szállítás többé nem probléma!
motormentő kapcsolat : +36-30-7431277 vagy +36-20-6628838
Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!
Motorkerékpárja, robogója szervizelésével kapcsolatban, ezen az űrlapon tud információt kérni: MannMotors kapcsolat
Motorszerviz Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644