suzuki-dr200-referencia-mannmotors-hu

Suzuki DR200 SE – (1996)

A Suzuki városban vagy enyhe terepre tervezett 200 cm3-es szaladgáló motorja hosszú évekig sikerrel szerepelt a Suzuki által gyártott motorok listáján. Ez a 200 cm3-es, 2 szelepes, 4T (4 ütem), láncos vezérlésű, léghűtésű motorblokk nagy teherbírású és kis költségek mellett üzemeltethető motorkerékpár. Kis tömege és könnyedsége egyaránt alkalmassá teszi kezdő motorosok, futárok, városi ingázók és a könnyed terepet kedvelők számára. A mindenhol bevethető gyöngyszem. Kis fogyasztás mellett elpöfög, megkönnyíti használója közlekedését, életét, miközben “játszó kisgyerek” lesz újra használójából.
Aki egyszer kipróbálta, a szívét örökre rabul ejti könnyedsége, egyszerűsége és megbízhatósága.
SUZUKI DR200 SE


SUZUKI-DR200-dugattyú-1-mannmotors-hu SUZUKI-DR200-dugattyú-2-mannmotors-hu SUZUKI-DR200-dugattyú-3-mannmotors-hu

A szükséges munka leírása – SUZUKI DR200 SE:

A motorkerékpár hosszú évek óta pihent mozdulatlanul és várta a feltámadásának időpontját. Elkezdődött a közkedvelt SUZUKI DR200 SE feltámasztása. Olyan extrémül “összeértek” bizonyos alkatrészek, az üzemből eredő hő és a terephasználatból lecsapódó víz és sár keveréke miatt, erősen ragaszkodó, szinte szétválaszthatatlan egységet hoztak létre. A henger-hengerfej lefogató hosszú tőcsavarjai, a blokköntvény menetébe és a tövénél elhelyezkedő brezon kapcsolata nehezen megbontható volt. Szintén ez volt a helyzet a kipufogó leömlő és a hengerfej kapcsolatánál. Indukciós hevítő és láng kellett a sikeres szétválasztásukhoz. A szelephézag elfogyott és a szelep már kitámasztott. Ennek köszönhetően a dugattyú tetejére a hengerfej égéstér belső felére, szelepekre, a kipufogó rendszerre, fekete vakolatként égett bele a nem megfelelően elégett kipufogó gáz. Karburáció, elektromos problémák, fék (főfékhenger + munkahenger teljes felújítás), olajmennyiség és sok-sok apróságot volt még szükségszerű kicserélni, megjavítani. ……..

SUZUKI-DR200-kipufogó-4-mannmotors-hu SUZUKI-DR200-hengerfej-5-mannmotors-hu SUZUKI-DR200-henger-hengerfej-csavarok-6-mannmotors-hu

……

Az állapot, ahonnan van még visszaút- SUZUKI DR200 SE :

A hosszú távú elhanyagolásnak, akkor fizetjük meg keményen a sarcát, amikor már “kezd összeomlani a kártyavár” és számos probléma már nehezíti a működését járművünknek. A problémák számával a javítási idő és így a költségek is megnövekednek. A napi karbantartás (pl.: olaj- és folyadék szintek ellenőrzése, gumiabroncsok állapota és nyomása, hajtáslánc kenése és feszességének ellenőrzése) mellett a rendszeres időközönként és kilométerenként elvégzett szervizek tudják jó állapotban tartani járművünket! Motorolaj + olajszűrő csere, gyújtógyertya csere, szelephézag ellenőrzés és ha szükséges állítás, levegőszűrő csere, … és minden kilométer és/vagy időközönként, illetve adott állapotban szükséges karbantartást és cserét el kell végezni a megfelelő állapot fenntartása érdekében.


Karbantartási munka és a szervizhez szükséges alkatrészek, folyadékok folyamatos kiadást jelentenek a tulajdonosnak, de karbantartás nélkül nem működik a gépjármű megfelelően, illetve bizonyos esetekben az elhanyagolt állapot működés képtelenséget vagy veszélyhelyzetet von maga után. Időben elvégzett karbantartás és ápolás megkönnyíti a használó életét, valamint biztonságosan használható lesz a jármű. Meg kell óvni magunkat minden lehetséges veszélyforrástól és kritikus helyzettől.
Az időben elvégzett karbantartás “aranyat ér”, illetve “a hosszú egészség záloga”!
Szervizeltesse gépjárművét rendszeresen, használja biztonságosan és örömmel minden alkalommal!


Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


Suzuki_DR200_henger_hengerfej_mannmotors_hu

Suzuki DR200 SE (1996) – Műszaki adatai:

Modellkód: SH42A
Modellnév: Suzuki DR200 SE (DJEBEL)
Motorkód: SH42E

(Aktuális) modell széria évek: /1996 – 2013/
(Aktuális) modell gyártási éve: 1996
futott km: 46821 km

Motorblokk és váltómű:

hengerűrtartalom: 199 cm3
motor típus: 1 hengeres, láncos, SOHC, 4 ütemű, 2 szelep
maximális teljesítmény: 20 Le (14,7 kw) – 8500 RPM
maximális forgatónyomaték: 18 Nm – 7000 RPM
kompresszió viszony (gyári adat): 9,4 : 1
sűrítési végnyomás (gyári adat): bar / kPa / psi
(hideg motornál)
sűrítési végnyomás (mért adat):
(meleg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
furat-löket: 66,00 x 58,20 [mm]
üzemanyagellátó rendszer: MIKUNI BST31SS karburátor
gyújtás: elektronikus – CDI
kenési rendszer: nedves karteres
hűtési rendszer: levegő hűtésű
kuplung: manuális, nedves, több tárcsás, mechanikus, bovdenes működtetésű
váltómű: manuális kapcsolású – 5 sebességfokozat

Váz, futómű, fék és kerék:

utánfutás: 112,0 mm
(kormányszög) villaszög: (61,0°) 29,00 °
hajtás: lánc hajtású ; #520
első felfüggesztés: SHOWA – hidraulikus teleszkóp , (átmérő: 35 mm)
első rugóút: 205 mm
hátsó felfüggesztés: központi, SHOWA – állítható rugó előfeszítés
hátsó rugóút: 205 mm

E. kerék és gumiabroncs:

első gumiabroncs: 70/100R21
alternatív első gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
első gumiabroncs nyomás: 1,5 (1,5) bar / 150 (150) kPa / 22 (22) psi
első kerékpánt (felni) méret: 1.60 x 21

H. kerék és gumiabroncs:

hátsó gumiabroncs: 100/90R18
alternatív hátsó gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
hátsó gumiabroncs nyomás: 1,75 (2,0) bar / 175 (200) kPa / 25 (29) psi
hátsó kerékpánt (felni) méret: … 2.15 x 18

Fékrendszer:

első fék: 1 tárcsás, 1 dugattyú / munkahenger
első fék átmérője: 230 mm
hátsó fék: mechanikus működtetésű, dobfék
hátsó fék átmérője: 130 mm

Méretek és műszaki adatok:

száraz tömeg:
menetkész tömeg: 126 kg
teljesítmény/tömeg arány: 0,1587 Le/kg
ülés magasság: 810 mm
magasság: 1185 mm
hosszúság: 2150 mm
szélesség: 805 mm
hasmagasság: 260 mm
tengelytáv: 1405 mm
üzemanyag kapacitás: 13 liter
Üzemanyag fogyasztás: .. – .. liter / 100 km
(becsült) hatótávolság: … – … km
gyorsulás 0-100 km/h: 13,6 sec
legnagyobb sebesség: 115 km/h

Egyéb specifikációk:

indítás: elektromos indítómotor
generátor: 150 Watt – 5000 r/min
akkumulátor: YTX7L-BS ; 12 V – 6,0 Ah


Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


Suzuki DR200 SE:

Suzuki DR200 SE – fék

A motorkerékpár a hosszú évek és (sárban is) megtett kilométerek alatt viselődött, de sajnos elhanyagolták és nem megfelelően tisztították, tartották karban ezt a csodás motort. Az első fék befogott, szinte tolhatatlan volt a szervizbe érkezés időpontjában. Az első fékmunkahenger dugattyúja és karmantyúi erős lerakódással, beleégéssel, illetve vastag oxid réteggel rendelkeztek. A megküzdős szétszerelés után, a munkahenger karmantyú hornyaiból az erős oxid réteget el kellett távolítani! A dugattyú nem volt sérült, így meg lehetett tisztítani. A fékfolyadék állaga és színe egyértelműen cseréért kiáltott! A főfékhenger is teljes felújításon kellett hogy átessen a megfelelő működés érdekében. Az első fékbetétet cserélni kellett. Az első féktárcsát szintén cserélni kellett volna, de a tulajdonos által meghatározott keretösszeg NEM tette ezt már lehetővé. A művelet végére egy tökéletesen működő első fék lett az eredmény a SUZUKI DR200 SE -n.

Suzuki DR200 SE – karburátor és üzemanyag szekció

A karburátorba az alapjárati fúvóka feje le volt törve, így csavarhúzóval nem volt kiszerelhető a fúvóka. Szerencsére a helyén, a fúvóka furata átjárhatóvá volt varázsolható. Így a benzin képes volt újra utat találni magának a megfelelő méretű furaton keresztül. A benzin-levegő csavar gyárilag jól beállított értéken van és ennél a típusnál le van dugózva. Ezt a gátat/dugót már kifúrták és rossz pozícióba tekerték el a csavart (rossz beállítást hoztak így létre), így a benzin-levegő tömegegyensúlya is eltért a normáltól a nyomok szerint.

Suzuki DR200 SE – henger, hengerfej és szelepek

faby

Suzuki DR200 SE – elektromos problémák

Elektromos problémák nagyon sok esetben voltak megtalálhatóak a motorkerékpáron. Volt elszakadt vezeték, szakszerűtlen forrasztások, illetve olyan vastag zöld oxid réteggel bevont (a víz-sár-pára megtette hatását) csúszósaruk/csatlakozók, amelyen az áram nem tud tovább folyni, mert az korrózió mintegy szigetelésként ellehetetlenítette azt. Ez a féklámpa kapcsolótól, a lámpák csatlakozó fülein át, szinte az egész elektromos rendszert érintették.


Mindig tartsa kiváló műszaki állapotban gépjárművét!
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként és/vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Gumiabroncsai belső nyomását, életkorát (DOT) és állapotát mindig kísérje figyelemmel az Ön és környezete biztonsága érdekében.


—————————————–
—————————-

Amennyiben a motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A MotorAngel magas színvonalon és a motorra gondosan odafigyelve végzi a szállítást. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen Motorod? A szervizbe Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert szállítás többé nem probléma!
motormentő kapcsolat :
+36-30-7431277 vagy +36-20-6628838

Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!

Motorkerékpárja, robogója szervizelésével kapcsolatban, ezen az űrlapon tud információt kérni: MannMotors kapcsolat

Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644

Japán, angol, német vagy olasz motorod van? Olyan szerelőt keresel, aki a sajátjaként szervizeli és ápolja a motorodat? MannMotors – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert