Husqvarna SMS 125 (2006)
Olasz, könnyű és pörgős “szív” repíti előre a Husqvarna egyik híres “füstölőjét”. 125-ös, 2T (=2 ütemű) Supermoto, amely a kis tömeg és pörgős motorblokk egyensúlyával, egy könnyeden vezethető, de erős, agilis motorkerékpárt gyártott a Husqvarna. Utcára optimalizált Cross motor vagy SuperMoto? A válasz Igen. Husqvarna SMS 125. Kissé lefinomítva és a hétköznapok felhasználására áthangolva, de a tömeg-teljesítmény mutatója igen magas, így a gázhúzásra 2T-érzelmek mellett meglódul. A hosszú rugóút és futómű kialakításnak köszönhetően, ideális városi használatra, kátyúk kerülgetésére és enyhe poros talajra is (utcai sport/SM gumikkal szerelt gyárilag). …
A szükséges munka leírása – Husqvarna SMS 125 (2006):
A motorkerékpáron egyből látható volt az erősen megviselt és törés utáni állapot, de ennek ellenére a tulajdonos első látásra beleszeretett és megvásárolta járművét. A vételár sajnos nem volt annyira alacsony, ami elbírta volna a teljes javítás költségét, így csak a legszükségesebbeket kellett kijavítani. A konstrukció nagyon jól megtervezett, de a karbantartása erős hiánya nem pótolható mással.
Karburátor – benzin – Husqvarna SMS 125 :
A legszembetűnőbb probléma a karburátorból való benzin szivárgás volt. Ennek oka az úszóház tömítés, úszó-tű-fészek problémából eredt és meg kell említeni a nem megfelelő fúvókázást is (minden el volt állítva a karburátoron, ami lehetséges volt – és még így is lehetett közlekedni a motorkerékpárral). …
Elektromos rendszer és vezetékezés – Husqvarna SMS 125 :
Az elektromos rendszer és vezetékezés enyhén szólva is szakszerűtlenül és átgondolatlanul volt megvalósítva. A hátsó irányjelzők és a rendszám megvilágítás vezetékezése, (minden esetben) kézzel nagyon lazán és érthetetlenül összesodort vezeték csatlakozásokból állt. Helyenként szigetelőszalaggal (a gondosság teljes igénye nélkül) áttekerve. Sajnos a kézzel összesodort vezeték találkozások és a szigetelések nem tartották össze a vezetékpárokat, így a vázhoz letestelt és a váz (járó motor mellett) érintésre a “kellemes” 12V érzését biztosította. …
Kormánycsapágy és kerékagycsapágy – Husqvarna SMS 125 :
Gumiabroncs (Első + Hátsó) – Husqvarna SMS 125 :
A Husqvarna SMS 125 felnijeire gyárilag ajánlott új gumiabroncsok kerültek felszerelésre. A motoron a szervizbe érkező/vételkori gumiabroncsok állapota NEM volt megfelelő a közúti közlekedésre sem, így kétségkívül szükséges volt cseréjük. Az elől 110/70R17 és hátul 150/60R17 -es gumiabroncsok (az acélküllős felni miatt, a felni kialakítása és a szükséges légzárás érdekében gumibelsővel szerelt gumiabroncsok) tudják a legoptimálisabb úttartást, kanyarodási képességet és visszajelzést biztosítani a motoros számára. Úgyis mondhatnánk, hogy ez a gumiméret van harmóniában a felni méreteivel és a motorkerékpár karakterisztikájával. Ebben a méretben van számos választható gumiabroncs lehetőség, de érdemes jobb anyagminőségű/tapadósabb gumiabroncsokat választani az útfelülettel történő legjobb tapadás érdekében.
Hajtáslánc szett – Husqvarna SMS 125 :
Első teleszkóp szimering + olaj – Husqvarna SMS 125 :
Szimeringek – Husqvarna SMS 125 :
…Főtengely, váltó kihajtó tengely (hajtás fogaskeréknél), váltó pedál tengely kerék
KM-spirál/elektromos vezeték – Husqvarna SMS 125 :
Sajnos a korábbi tulajdonos keze munkáját dicséri ez a probléma is. A kerék ki és beszerelése közben, az első fékmunkahenger és a féknyereg közé beszorították a vezetéket, majd így a csavarokkal rögzítve lett az első fékegység. A becsípődés és a vezeték egyértelmű megtörése, a vezeték (belső) szakadását eredményezte, így elektromos impulzus NEM haladhatott át az elektromos vezeték vezető folytonosságának hiányában.
Az egyedüli megoldás a km-“spirál” / km-vezeték cseréje.
Deformálódott és nem megfelelő kipufogó rendszer – Husqvarna SMS 125 :
karburátorból ömlött a benzin => úszóház tömítés, benzincsapnál szivárgás; E + H Gumicsere; kormánycsapágy lógás ==> csere ; láncszett csere, kormány csapágy, főtengely szimering csere ; kerék csapágy + szimering csere ; váltóolaj csere ; E. teleszkóp olaj és szimering csere ; km-spirál csere ; eldeformálódott és helyenként nem jól illeszkedő kipufogó ; a testelés és elektromos munkák nem volt megfelelően megcsinálva ; power-szelep – motorja – bovdenjei; …
Karbantartási munka és a szervizhez szükséges alkatrészek, folyadékok folyamatos kiadást jelentenek a tulajdonosnak, de karbantartás nélkül nem működik a gépjármű megfelelően, illetve bizonyos esetekben az elhanyagolt állapot működés képtelenséget vagy veszélyhelyzetet von maga után. Időben elvégzett karbantartás és ápolás megkönnyíti a használó életét, valamint biztonságosan használható lesz a jármű. Meg kell óvni magunkat minden lehetséges veszélyforrástól és kritikus helyzettől.
Az időben elvégzett karbantartás “aranyat ér”, illetve “a hosszú egészség záloga”!
Szervizeltesse gépjárművét rendszeresen, használja biztonságosan és örömmel minden alkalommal!
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
Husqvarna SMS 125 (2006) – Műszaki adatai:
Modellkód: ……….
Modellnév: Husqvarna SMS 125
Motorkód: …
(Aktuális) modell széria évek: /1998 – 2006/
(Aktuális) modell gyártási éve: 2006
futott km: 23210 km
Motorblokk és váltómű:
hengerűrtartalom: 124,82 cm3
motor típus: 1 hengeres, 2 ütemű
maximális teljesítmény: …,. Le (..,. kw) – ..00 RPM
maximális forgatónyomaték: … Nm – ..00 RPM
kompresszió viszony (gyári adat): 8,8 : 1
sűrítési végnyomás (gyári adat): bar / kPa / psi
(hideg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
(meleg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
furat-löket: 54,00 x 54,50 [mm]
üzemanyagellátó rendszer: karburátoros, Dellorto – VHST28-CS / PHBH28
gyújtás: CDI
kenési rendszer: olajszivattyú
hűtési rendszer: folyadék hűtésű
kuplung: manuális, nedves, több tárcsás, bovdenes működtetésű
váltómű: manuális kapcsolású – 6 sebességfokozat
Váz, futómű, fék és kerék:
utánfutás: 104,0 mm
(kormányszög) villaszög: (64,0°) 26,00 °
hajtás: lánc hajtású ; #520
első felfüggesztés: Marzocchi – hidraulikus teleszkóp , (átmérő: 45 mm)
első rugóút: 260 mm
hátsó felfüggesztés: Paioli – központi rugóstag
hátsó rugóút: 282 mm
E. kerék és gumiabroncs:
első gumiabroncs: 110/70R17
alternatív első gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
első gumiabroncs nyomás: 1,2 (1,5) bar / 120 (150) kPa / 17 (21) psi
első kerékpánt (felni) méret: 3.50 x 17 / ( 2.75 x 17 )
H. kerék és gumiabroncs:
hátsó gumiabroncs: 150/60R17
alternatív hátsó gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
hátsó gumiabroncs nyomás: 1,5 (1,8) bar / 150 (180) kPa / 21 (26) psi
hátsó kerékpánt (felni) méret: 4.25 x 17 / ( 4.00 x 17 )
Fékrendszer:
első fék: Brembo – 1 tárcsás, 2 dugattyú / munkahenger
első fék átmérője: 260 mm
hátsó fék: Brembo – 1 tárcsás, 1 dugattyú
hátsó fék átmérője: 220 mm
Méretek és műszaki adatok:
száraz tömeg: 113,5 kg (+ folyadékok)
menetkész tömeg:
teljesítmény/tömeg arány: 0,…. Le/kg
ülés magasság: 870 mm
magasság: 1175 mm
hosszúság: 2210 mm
szélesség: 825 mm
hasmagasság: 265 mm
tengelytáv: 1470 mm
üzemanyag kapacitás: 9,5 liter
Üzemanyag fogyasztás: .. – .. liter / 100 km
(becsült) hatótávolság: … – … km
gyorsulás 0-100 km/h: .,. sec
legnagyobb sebesség: … km/h
Egyéb specifikációk:
indítás: berúgókar
generátor: 120 Watt – 5000 r/min
akkumulátor: YTX4L-BS ; 12 V – 3 Ah
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
Husqvarna SMS 125 (2006)
Mindig tartsa kiváló műszaki állapotban gépjárművét!
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként és/vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Gumiabroncsai belső nyomását, életkorát (DOT) és állapotát mindig kísérje figyelemmel az Ön és környezete biztonsága érdekében.
—————————————–
—————————-
Amennyiben a motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A MotorAngel magas színvonalon és a motorra gondosan odafigyelve végzi a szállítást. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen Motorod? A szervizbe – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert – szállítás többé nem probléma!
motormentő kapcsolat :
+36-30-7431277 vagy +36-20-6628838
Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!
Motorkerékpárja, robogója szervizelésével kapcsolatban, ezen az űrlapon tud információt kérni: MannMotors kapcsolat
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
Japán, angol, német vagy olasz motorod van? Olyan szerelőt keresel, aki a sajátjaként szervizeli és ápolja a motorodat? MannMotors – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert