HONDA CB600FA – Hornet /PC41/ (2007) – (ABS = CB600FA)
HONDA CB600FA – Hornet – Az a japán motorkerékpár, ami „a HONDA kötelékében repül” már hosszú évek óta sikeresen! Sikere és kedveltsége töretlen, köszönhetően fantasztikus megjelenésének, megbízhatóságának és kiváló vezethetőségének. Agilis, jól fordul, könnyed „kis szörnyeteg”! Nem véletlenül kaphatta a Hornet nevet, hiszen mérges, mint a darázs (ha az ember hergeli a gépet, mérgesen szedi a papucsait). HONDA CB600FA – Hornet – Ha ezt a motorkerékpárt választja valaki, megfelelő jármű állapot esetén szerelem lesz első motorozásra.
Ez a 600 cm3 -es, sor 4-es motorblokk nagyon kiegyensúlyozottan és nyugodtan jár. Kezdő motornak kissé erős, de kis tapasztalat esetén már kiváló választás lehet. Közúti használat, városi közlekedés vagy egy országon belüli túrára kiváló társ jól számolható használhatósággal és viszonylag konstans szerviz költségek mellett. Ezt a HONDA modellt Olaszországban, a HONDA gyárban szerelték össze, míg a motorblokkot Japánból importálták Atessa-ba. Így a motorblokkhoz felhasznált nyersanyagok kiváló japán minőségűek és az összeszerelés minősége is tükrözi a japán precizitást.
A szükséges munka leírása – HONDA CB600FA – Hornet (2007):
HONDA CB600FA – Hornet szerviz – Közvetlenül vásárlás utáni szerviz következett, ami a folyadékok cseréjét és teljes átnézést foglalt magába. Így cserére került a hűtőfolyadék, motorolaj és fékfolyadék is. A levegőszűrő cseréje is indokolt volt.
A hajtáslánc cseréje még nem volt esedékes, de a lánc holtjátéka/lógása nagyobb volt az ajánlottnál, így beállítása szükséges volt.
Műszerfal rezonancia és gumiabroncs:
Műszerfal rezonancia/zörgés volt tapasztalható 5100 és 5600 RPM között. Sajnos a gyártó ezen motorkerékpár esetében ( HONDA CB600FA – Hornet ) a műszerfalnál a rezgéscsillapítást nem a legtökéletesebben oldotta meg és nem orvosolta a legfelhasználó-barátabban ezt a zavaró problémát. Könnyen kijavítható probléma és a zavarásmentes motorozáshoz elengedhetetlen. A rezgéscsillapítás beiktatásával a probléma megszűnt.
A gumiabroncsok nyomása is ellenőrzésre került és a gyártás dátuma szerint még nem érte el a 2 éves kort, de a futófelület vízelvezető barázdáinál már erős halszálkás kopás volt megfigyelhető, így a gumiabroncsot mielőbb cserélni kell.
=> felni légzáró felületeinek megtisztítása, gumiabroncsok cseréje és kerék szelepek (alumínium 90°) cseréje megvalósult
Első fékbetét + féktárcsa:
Az első fékbetétek, a féktárcsával erős súrlódó hangot generáltak tolás vagy nagyon lassú haladás esetén. Erre is a fékbetétek cseréje lesz a megoldás, de a fékrendszert is szét kell szerelni. A fékmunkahenger dugattyúi, karmantyúi és karmantyú árkai (a karmantyú kiszerelés és szemrevételezés után lesz véleményezve) esetében a pucolás biztos szükséges eleme lesz a munkafolyamatnak.
=> fékbetétek cseréje, fékrendszer elemeinek szétszerelése, megtisztítása és a szükséges alkatrészek cseréje megvalósult
A motorkerékpár a korához és a futott kilométerhez képest szép állapotban van és további karbantartás javasolt.
HONDA CB600FA – Hornet
Karbantartási munka és a szervizhez szükséges alkatrészek, folyadékok folyamatos kiadást jelentenek a tulajdonosnak, de karbantartás nélkül nem működik a gépjármű megfelelően, illetve bizonyos esetekben az elhanyagolt állapot működés képtelenséget vagy veszélyhelyzetet von maga után. Időben elvégzett karbantartás és ápolás megkönnyíti a használó életét, valamint biztonságosan használható lesz a jármű. Meg kell óvni magunkat minden lehetséges veszélyforrástól és kritikus helyzettől.
Az időben elvégzett karbantartás “aranyat ér”, illetve “a hosszú egészség záloga”!
Szervizeltesse gépjárművét rendszeresen, használja biztonságosan és örömmel minden alkalommal!
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
HONDA CB600FA – Hornet (2007) – (ABS) – Műszaki adatai:
Modellkód: PC41
Modellnév: HONDA CB600FA – Hornet
Motorkód: PC41
(Aktuális) modell széria évek: /2007 – 2013/
(Aktuális) modell gyártási éve: 2007
futott km: 37609 km
Motorblokk és váltómű:
hengerűrtartalom: 599,0 cm3
motor típus: 4 hengeres, soros, láncos, DOHC, 4 ütemű, 16 szelep
maximális teljesítmény: 102 Le (76 kw) – 13500 RPM
maximális forgatónyomaték: 63,5 Nm – 11250 RPM
kompresszió viszony (gyári adat): 12.0 : 1
sűrítési végnyomás (gyári adat): bar / kPa / psi
(hideg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
(meleg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
furat-löket: 67,00 x 42,50 [mm]
üzemanyagellátó rendszer: injektoros, 4 db (fojtószelepház belső átmérő: 36 mm)
gyújtás: elektronikus (3D mapping)
kenési rendszer: nedves karteres
hűtési rendszer: folyadék hűtésű
kuplung: manuális, nedves/olajban fürdő, több tárcsás
váltómű: manuális kapcsolású – 6 sebességfokozat
Váz, futómű, fék és kerék:
utánfutás: 98,0 mm
(kormányszög) villaszög: (65,0°) 25,00 °
hajtás: lánc hajtású ; #525
első felfüggesztés: SHOWA – hidraulikus teleszkóp , (átmérő: 41 mm)
első rugóút: 120 mm
hátsó felfüggesztés: SHOWA – PRO-LINK központi rugóstag
hátsó rugóút: 128 mm
E. kerék és gumiabroncs:
első gumiabroncs: 120/70R17
e. gumiabroncs (aktuális) adatai: BRIDGESTONE BATTLAX S21 (58W)
első gumiabroncs (aktuális) futófelület közepén mért profilmélység: 3,40 mm
E. gumiabroncs (aktuális) tömege: 4410 g
DOT (első gumiabroncs): 0721
alternatív első gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
első gumiabroncs nyomás: 2,5 (2,5) bar / 250 (250) kPa / 36 (36) psi
első kerékpánt (felni) méret: 3.50 x 17 – ENKEI – HONDA (5 küllős)
E. kerékpánt (felni) tömege: 7040 g (féktárcsákkal, csapágyakkal, csavarokkal, szimeringekkel, szelep nélkül)
H. kerék és gumiabroncs:
hátsó gumiabroncs: 180/55R17
h. gumiabroncs (aktuális) adatai: BRIDGESTONE BATTLAX S21 (73W)
hátsó gumiabroncs (aktuális) futófelület közepén mért profilmélység: 6,00 mm
H. gumiabroncs (aktuális) tömege: 6420 g
DOT (hátsó gumiabroncs): 1421
alternatív hátsó gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
hátsó gumiabroncs nyomás: 2,9 (2,9) bar / 290 (290) kPa / 42 (42) psi
hátsó kerékpánt (felni) méret: 5.50 x 17 – ENKEI – HONDA (5 küllős)
H. kerékpánt (felni) tömege: 10730 g (féktárcsával, csapágyakkal, csavarokkal, szimeringekkel, távtartókkal, fogaskerék/hajtás komponensekkel, szelep nélkül)
Fékrendszer:
(gyári szerelésű) féktárcsák márkája: SUNSTAR
fékmunkahenger márkája: NISSIN
főfékhenger/”pumpa”: …..
első fék: 2 tárcsás, axiális, 2(+1) dugattyú / munkahenger
első féktárcsa átmérője: 296 mm – úszó rögzítésű féktárcsa (7 úszó-szegecs/féktárcsa – 6 csavaros felfogatás)
/ anyaga: acél /
(új)-féktárcsa vastagság: 4,50 mm
(aktuális)-féktárcsa vastagság: .,.. mm
(SERVICE LIMIT)-féktárcsa vastagság: 3,50 mm
(új) első féktárcsa tömege: …. gramm
(új) Első fékbetét teljes vastagság (1 db betét): 8,30 mm
Első fékbetét kopó/szinter (új) vastagság (1 db betét): 4,25 mm
(új) Első fékbetét acél/hordozó vastagság (1 db betét): 4,05 mm
(új) első fékbetét tömege (1 db betét): 138 gramm / „pogácsa” = 276 gramm (2 db betét) / első fékbetét szett/fékmunkahenger/féktárcsa
——————————————-
(gyári szerelésű) féktárcsa márkája: SUNSTAR
fékmunkahenger márkája: NISSIN
főfékhenger: …..
hátsó fék: 1 tárcsás, axiális, 1 dugattyú
hátsó féktárcsa átmérője: 240 mm – fix rögzítésű (4 csavaros felfogatás)
/ anyaga: acél /
(új)-féktárcsa vastagság: 5,00 mm
(aktuális)-féktárcsa vastagság: .,.. mm
(SERVICE LIMIT)-féktárcsa vastagság: 4,00 mm
Méretek és műszaki adatok:
száraz tömeg: 177 kg (ABS nélkül: 173 kg) (+ folyadékok)
menetkész tömeg:
teljesítmény/tömeg arány: 0,5762 Le/kg
ülés magasság: 800 mm
magasság: 1092 mm
hosszúság: 2090 mm
szélesség: 740 mm
hasmagasság: 135 mm
tengelytáv: 1435 mm
üzemanyag kapacitás: 19 liter
(ebből) tartalék: 3,1 liter
Üzemanyag fogyasztás: 11,8 – 5,2 liter / 100 km
(becsült) hatótávolság: 161 – 365 km
gyorsulás 0-100 km/h: 3,7 sec
legnagyobb sebesség: 221 km/h
Egyéb specifikációk:
indítás: elektromos indítómotor
generátor: MITSUBA, 333 Watt – 5000 r/min
akkumulátor: YTZ10S ; 12 V – 8,6 Ah
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
HONDA CB600FA – Hornet (2007) – (ABS)
Mindig tartsa kiváló műszaki állapotban gépjárművét!
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként és/vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Gumiabroncsai belső nyomását, életkorát (DOT) és állapotát mindig kísérje figyelemmel az Ön és környezete biztonsága érdekében.
Amennyiben a motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A MotorAngel magas színvonalon és a motorra gondosan odafigyelve végzi a szállítást. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen Motorod? A szervizbe – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert – szállítás többé nem probléma!
motormentő kapcsolat :
+36-30-7431277 vagy +36-20-6628838
Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!
Motorkerékpárja, robogója szervizelésével kapcsolatban, ezen az űrlapon tud információt kérni: MannMotors kapcsolat
Motorszerviz Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
Japán, angol, német vagy olasz motorod van? Olyan szerelőt keresel, aki a sajátjaként szervizeli és ápolja a motorodat? MannMotors – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert