HONDA-Accord-2.4-tourer-b-projektek-mannmotors-hu

HONDA Accord 2.4 – Tourer /CM2/ (2003)

HONDA_Accors_2.4_mannmotors_hu HONDA_Accors_2.4_B_mannmotors_hu

A HONDA mérnökei megalkották a kényelem, harmónia, sportosság és összhang kombinációját. Ezzel a külsővel 2002 és 2008 között gyártották a HONDA Accord-ot. Létezett belőle ezen évjárat szórásban benzin motorból 2.0 és 2.4 literes, illetve 2.2 dízel motor. Gyártották manuális és automata váltóval is. A gyártó kínálatában a „sedan” és a „kombi” (= Tourer) változat is szerepelt. A motorblokk által megtermelt hajtási energiát, a váltóművön át, a HONDA Accord esetében mindig az első kerekeken keresztül vitte át az úttestre.

A piac igényeinek megfelelően, a HONDA is reagált a kereslet törvényének hívó szavára és a korábban már a CIVIC esetében is jól bevált TOURER-t, a HONDA ACCORD vonatkozásában is választható opcióként kínálta a TOURER-t a gyártó. Jó döntésnek bizonyult a gyártó részéről a HONDA Accord – TOURER modell piacra dobása, hiszen sok családnak volt nagyobb pakolhatósági igénye, legyen az babakocsi és ‘kutya-box’ vagy egyéb nagyobb helyigény a kiváltó ok a TOURER mellett. …


A szükséges munka leírása HONDA Accord :

Az ügyfél kopogásra és enyhe kormány rezonanciára panaszkodott. A bal első keréknél, a felső trapéz gömbfejének a lógása egyből észlelhető volt számunkra. A jobb első keréknél az alsó „kutyacsont” nagy szilentjének szakadása szintén egyből a listára került a hibafeltárás alkalmával.
A futómű alkatrészeknél különösen nagy az oxidáció, így ahogy az évek és a kilométerek telnek, a rozsdásodás mértéke és a munkafolyamatra fordítandó idő is tervezhetően megnövekszik. Erősen korrodálódott felületek, csavarkötések és oldható kötések esetén, (ha hozzáférhetőek a felületek) a mechanikai vagy kémiai tisztítás elengedhetetlen feltétele a kötések sikeres oldásához/szétszereléséhez.

A csavar kötéseket és az egymáshoz korrodálódott felületeket, az oxidációs kötések oldásával lehet megindítani. A koncentrált nagy hőre szerkezeti változás megy végbe az oxid kötésekben is. Ezt a nagy koncentrált hőhatást 2 fő nyomvonalon lehet elérni a gépjárműbe szerelt alkatrészek esetén. Az ‘oxy-acetilén’ (láng) vagy az ‘indukciós ipari hevítő’ alkalmazásával. A láng a környezetét is jobban felhevíti, így gumi és szilent alkatrészek esetén nem jó választás. Az indukciós hevítő esetében, a hevítő gyűrű által közrefogott fém alkatrészek hevíthetőek fel (és átadják másnak is a hőt, de az indukciós hevítés a közrefogott fémes alkatrésznél jön létre), így a gumi és szilent alkatrészek esetén, kisebb a kisugárzott vagy nem annyira koncentrált hőterhelés, így alkalmasabb például futómű elemek környezetében való használatra.


Karbantartási munka és a szervizhez szükséges alkatrészek, folyadékok folyamatos kiadást jelentenek a tulajdonosnak, de karbantartás nélkül nem működik a gépjármű megfelelően, illetve bizonyos esetekben az elhanyagolt állapot működés képtelenséget vagy veszélyhelyzetet von maga után. Időben elvégzett karbantartás és ápolás megkönnyíti a használó életét, valamint biztonságosan használható lesz a jármű. Meg kell óvni magunkat minden lehetséges veszélyforrástól és kritikus helyzettől.
Az időben elvégzett karbantartás “aranyat ér”, illetve “a hosszú egészség záloga”!
Szervizeltesse gépjárművét rendszeresen, használja biztonságosan és örömmel minden alkalommal!


HONDA Autószerviz és Gumiszerviz
Budaörsön
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


HONDA-ACCORD-2.4-TOURER-(2003)-2-mannmotors-hu

HONDA Accord 2.4 – Tourer (2003) – Műszaki adatai:

Modellkód: CM2
Modellnév: HONDA ACCORD 2.4 TOURER

Motorkód: K24A3

(Aktuális)
modell széria évek: /2002 – 2008/
(Aktuális) modell gyártási éve: 2003
futott km: 291130 km

Motorblokk és váltómű:

hengerűrtartalom: 2354,0 cm3
motor típus: 4 hengeres, soros, láncos, DOHC, 4 ütemű, 16 szelep
maximális teljesítmény: 190 Le (140 kw) – 6800 RPM
maximális forgatónyomaték: 223 Nm – 4500 RPM
kompresszió viszony (gyári adat): 10,5 : 1
sűrítési végnyomás (gyári adat): bar / kPa / psi
(hideg motornál)
sűrítési végnyomás (mért adat):
(meleg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
furat-löket: 87 x 99 [mm]
üzemanyagellátó rendszer: PGM-FI
gyújtás: elektronikusan szabályzott
kenési rendszer: nedves karteres
hűtési rendszer: folyadék
kuplung: automata
váltómű: automata – 5 sebességfokozat

Váz, futómű, fék és kerék:

hajtás: első kerék – FWD
első felfüggesztés: …… ; hidraulikus teleszkóp , (átmérő: …. mm)
első rugóút: … mm
hátsó felfüggesztés: ….. ; hidraulikus teleszkóp, (átmérő: …. mm)
hátsó rugóút: … mm

E. kerék és gumiabroncs:

első gumiabroncs: 205/55R16
alternatív első gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
első gumiabroncs nyomás: 2,4 (2,4) bar / 240 (240) kPa / 35 (35) psi
első kerékpánt (felni) méret: 6.5 x 16

H. kerék és gumiabroncs:

hátsó gumiabroncs: 205/55R16
alternatív hátsó gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
hátsó gumiabroncs nyomás: 2,4 (2,4) bar / 240 (240) kPa / 35 (35) psi
hátsó kerékpánt (felni) méret: 6.5 x 16

Fékrendszer:

első fék: hűtött tárcsás, 1 dugattyú / munkahenger
E. fékmunkahenger dugattyú(k) átmérője: … mm
első fék átmérője: 300 mm
(új) E. féktárcsa vastagsága: … mm
első féktárcsa minimum vastagsága (SERVICE LIMIT): … mm
(új) E. féktárcsa tömege: … gramm
/ első féktárcsa anyaga: acél /
———————————————————–
hátsó fék: 1 tárcsa, 1 dugattyú / munkahenger
H. fékmunkahenger dugattyú(k) átmérője: … mm
hátsó fék átmérője: … 260 mm
(új) H. féktárcsa vastagsága: … mm
hátsó féktárcsa minimum vastagsága (SERVICE LIMIT): … mm
(új) H. féktárcsa tömege: … gramm
/ hátsó féktárcsa anyaga: acél /

Méretek és műszaki adatok:

száraz tömeg:
menetkész tömeg: 1542 kg
teljesítmény/tömeg arány: 0,1232 Le/kg
ülés magasság:
magasság: 1450 mm
hosszúság: 4750 mm
szélesség: 1760 mm
hasmagasság: 150 mm
tengelytáv: 2720 mm
üzemanyag kapacitás: 65 liter
Üzemanyag fogyasztás: 15,5 – 7,5 liter / 100 km
(becsült) hatótávolság: 420 – 860 km
gyorsulás 0-100 km/h: 7,9 sec
legnagyobb sebesség: 227 km/h

Egyéb specifikációk:

indítás: elektromos indítómotor
generátor: …???
akkumulátor: YUASA YBX5053 ; 12 V – 50 Ah


HONDA Autószerviz és Gumiszerviz
Budaörsön
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


HONDA-Accord-2-4-also-nagy-sz-projektek-mannmotors-hu csavar-tisztitas-mannmotors-hu futomu-szilent-mannmotors-hu

HONDA Accord – Első futómű, alsó nagyszilent csere

Az első – alsó lengőkar, a felfogatási vagy vázkerethez 2 nagyobb csavarral csatlakozik a 3. kontakt-pontja, a csonkállvány alján található gömbfej. A lengőkar kiszereléséhez ezt a 3 csavart kell eltávolítanunk sikeresen és ezt követően lehet az új lengőkart visszaépíteni vagy a szillent blokkokat kicserélve (nem mindegyik típushoz rendelhető tétel pl.: JAZZ – GD) az eredeti lengőkart visszaépítve róhatja tovább az utakat gépjárművünk.

Ez nagyon zökkenőmentesnek hangzik, de a korrózió, vagy az előző szakember által elvégzett javítás alkalmával a menet mechanikai sérülése vagy egyéb sérülés nagyon megnehezítheti dolgunkat és extrém sok idő és energia „kibűvészkedni” az adott alkatrészeket. Ilyenkor a megfelelő szerszámok, ha rendelkezésünkre állnak, nagyban megkönnyíthetik dolgunkat. Bizonyos esetekben lánggal történő melegítéssel (szillent- , gumi alkatrészekkel a közelben NE használjuk!!!) vagy indukciós hevítő (extrém mértékben sérült menet esetén ez sem lesz jó megoldás) berendezés segítségével, a több órás „varázslat” kikerülhető.

A csavar megtisztításával sok korrodált lerakodás kerül le a csavarról és így az eredeti átmérőjét is visszanyeri, de a mechanikai vagy kémiai tisztítás alkalmával a gyártó által felvitt bevonat réteg is megsérül / eltávolításra kerül. Ezért a maximális eredmény érdekében 2 lehetőség áll előttünk. Az első választás szerint, megrendeljük az ide tartozó csavarokat, majd megfelelő kenőanyaggal ellátva beépítjük az alkatrészeket a helyére. A második megoldás alkalmával, a csavarokat (ha nincs rajtuk javíthatatlan mechanikai sérülés vagy extrém mértékű korrózió) bevonatoljuk vagy bevonatoltatjuk és a ezt követően a megfelelő kenőanyaggal ellátva beépítjük a helyére az alkatrészeket.


HONDA-Accord-felso-trapez-projektek-mannmotors-hu

HONDA Accord – Első futómű, felső trapéz csere

A szerencsés kialakításnak köszönhetően, a csavarok és csavaranyák nem oxidálódtak el csak minimális mértékben (ezen jármű felső trapéza esetében ez gyakran tapasztalható), így nagyobb nehézségek nélkül kiszerelhető volt a felső trapéz. Ezen alkatrész esetében (ha baleset következtében nem torzult el a trapéz anyaga) a 2 szillent blokk épsége is megvizsgálandó, de a leggyakrabban az úthibák miatt elfáradó alkatrész a gömbfej. A gömbfej a beszerelt helyén is megvizsgálható, az adott kerék függőleges irányú mozgatásával. Ha a gömbfej holtjátéka érezhető, illetve már nagyon lóg (általában az Ügyfelek ekkor szoktak kormánykerék rezonanciát vagy kopogó hangot hallani), akkor a felső trapéz cseréje szükséges.


HONDA Autószerviz és Gumiszerviz
Budaörsön
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


HONDA-Accord-2.4-tourer-gombfej-projektek-mannmotors-hu HONDA-Accord-2.4-tourer-gombfej-2-projektek-mannmotors-hu

HONDA Accord – Első futómű, felső trapéz gömbfej-lógás

Az utak állapota (sok-sok úthiba és kátyú) nagyobb megterhelésnek teszi ki a gépjárművek futómű alkatrészeit és felfüggesztéseit. A gömbfejeket viseli meg legjobban a rossz utak által okozott terhelés. A gömbfej holtjátéka és lógása, az adott gömbfej (mint forgó pont és teherviselő elem) a tervezettől eltérő mozgását fogja eredményezni, bizonytalanságot, rezonanciát okoz.

A HONDA ACCORD futóműve jól eltalált és méretezett mestermű, de sajnos szilárd burkolatú, műútutakra (aszfalt, beton) lett tervezve. A rossz minőségű utak nagy mértékben felgyorsítják az öregedési folyamatot, ami egy megállíthatatlan folyamat a felgyorsítás nélkül is. A gömbfej kenésére szolgáló zsír, a gömbfej porvédő gumija alatt biztosítja a gömbfej kenését, amíg a porvédőgumi nem reped ki (sok éves használat és hőterhelés eredménye) vagy az úttestről felverődő tárgy meg nem sérti a légmentesen zárt, korábban vízhatlan burkolatot.

A képen látható az új gömbfej és a régi gömbfej. Ebben az esetben a nagy mértékű lógás volt érzékelhető, de a „gumiszoknya” sérülés és kirepedezés mentes volt. A lógás miatt a trapéz (HONDA gyári alkatrész esetén a gömbfej nem cserélhető külön, csak a trapézzal egyben) cseréje szükséges volt.


lambda_szonda_mannmotors_hu kipufogo_flexicso_lambda_szonda_mannmotors_hu kipufogo_flexicso_mannmotors_hu

HONDA Accord – Lambda szonda és kipufogó csődarab csere

Több mint 290.000 km-ert és 18+ évet bírt a lambda szonda és a kipufogócső ezen szakasza. Figyelembe véve az időtartamot, a megtett kilométert, a hőterhelést, rezonanciákat és a külső időjárási hatásokat nagyon szép hosszú élete volt mindkét alkatrésznek.

HONDA ACCORD – Lambda szonda

A lambda szonda, elemzi a kiáramló kipufogógáz összetételét (a 3 fő gázfélét) és ennek függvényében változik a lambda jele, aminek hatására az autó vezérlőegysége korrekciót hajt végre. Ez a befecskendezési mennyiséget érinti (bizonyos esetekben a motor vezérlését is). Ez lehet kevesebb vagy több üzemanyag a lambda érték függvényében, a ECM-be előre beprogramozott befecskendezési térkép alapján. Az ECU-ba beérkező információk között van még a: beszívott levegő nyomása és hőmérséklete is, amiből szintén tudja a vezérlő rendszer a tengerszint feletti magasságot és a beszívott levegő hőmérsékletét.

A lambda szonda megfelelő működése elengedhetetlen eleme a motor rendeltetés szerű működésének. Így a legoptimálisabb fogyasztást tudja produkálni a rendszer, nem terheli túl a katalizátort és egyéb kipufogó alkatrészeket, valamint a károsanyag-kibocsájtás csökkentéséért is ez a fő felelős alkatrész. Hibás lambda szonda működés esetén, a műszerfalon a piros hibajelző lámpa világit és jelzi a tulajdonosnak, probléma van, keresse fel szervizét azonnal!

HONDA ACCORD – Kipufogó csődarab vagy flexi-cső

A HONDA ACCORD 2.4 -es motorjának, már nagyobb átmérőjű kipufogó csőre és rendszerre van szüksége a többlet lökettérfogat és teljesítmény miatti különbözetből adódóan, mint például a 2.0-nak. A kipufogógáz kiáramlási sebességének és mennyiségének függvényében, a kipufogó csőre, a kipufogó rendszer elemeire jutó hőterhelések és vibrációk/rezgések is eltérőek lehetnek.

Ezért az alkatrész gyártásakor felhasznált anyagok minősége, anyaga/falvastagsága, a megmunkálási pontosság és a tervezett rendszer méretezése meghatározzák a rendszer működési minőségét! Sok olyan esettel találkoztunk már, ahol egy nem HONDA gyári alkatrész került beszerelésre a gépkocsiba és ettől teljesen megváltozott a működése.
A flexi-cső már szakszerűtlenül hegesztgetve lett a jármű korábbi életszakasza idején. Itt nyomokban, kipufogógáz kifújás nyomok voltak észlelhetőek vizuálisan és akusztikusan is! Egyedüli szakszerű megoldás az alkatrész cseréje volt.

példa erre a problémára, amikor egy 1996-1999 között gyártott CIVIC 1.6 vti kipufogó rendszerének közép dobját/csövét kicserélték korábban egy utángyártottra. Az autó amikor hozzánk került, – az ügyfél elmondása és a látottak alapján – az alkatrészt néhány napja kicserélték és azóta erőtlen lett az autó. A hiba szabad szemmel is érzékelhető volt. Az utángyártott alkatrész csőátmérője 3 mm-el kisebb átmérőjű volt. Így a kipufogógáz megfelelő kiáramlása nem jöhetett létre, lefojtotta a motort. HONDA gyári kipufogó alkatrészre cserélve, – az utángyártó cég rendszere szerinti megfelelő, de valójában nem ehhez a járműhöz való – a testhezálló alkatrészt, a jármű fellélegzett és a VTEC bekapcsolása után, újra tudta produkálni a nagyságrendileg 160 LE-s teljesítményt.

Accord_kipufogo_csavarok_mannmotors_hu Accord_kipufogo_tomitesek_csavarok_mannmotors_hu Accord_katalizator_tocsavarok_mannmotors_hu

HONDA ACCORD – Kipufogó csődarab / flexi-cső cseréhez szükséges alkatrészek

Ezen a 3 képen látható a szükséges régi (a piros satu üllőjén láthatóak) és új (a szürke asztalon és a katalizátor egységbe, már beépített 3 tőcsavar) alkatrészek terítéke a művelet végrehajtásához. „Az idő vas foga!” szól a mondás. Ez örök érvényű mondat, hiszen ezeken az alkatrészeken is látható, hogy az időjárás és az extrém hőterhelés (felmelegedés és lehűlés) mennyire igénybe vesznek egy „made in JAPAN” alkatrészt is. A régi és az új alkatrészeket összehasonlítva, jól érzékelhető a változás.

Az új anyák kulcsnyílás mérete 14 mm (6 lapú), szemben a régi alkatrészek 12-12,5 mm között vannak. „Megette a rozsda!” annyira eldemulálódott a feje és a felső felülete, hogy az átrozsdásodás miatt kis darabokba, rozsda-forgácsokkal együtt leválik. Van esély rá, hogy lánggal vagy indukciós hevítővel melegítve lelehessen szerelni, de vannak menthetetlen esetek, amikor az egyedüli megoldás a csavar és anya levágása. A rozsdásodás miatt a csavarnak és az anyának a menetei is sokszor használhatatlanok és így szét sem szerelhetőek. A tömítések értelem szerűen minden szétszerelés után cserére szorulnak. A feladatukat/tömítettségüket csak így tudják biztosítani.


HONDA Autószerviz és Gumiszerviz
Budaörsön
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


Accord_gyertya_trafo_mannmotors_hu

HONDA Accord – Gyújtó trafó

A modern gyertyapipák, a „fejükben” tartalmazzák a gyújtótrafót is egy egységet képezve a gyertyapipával. Feladatuk a kivezérelt gyújtási energiát, adott idő alatt a gyújtógyertyának továbbítani, így létrehozva a gyújtószikrát.
A HONDA ACCORD 2.4 gyújtótrafó is kiváló minőségű termék (ahogy azt minden HONDA termék esetében megszokhattuk), de minden alkatrésznek van egy kihordási ideje. A 18+ év és a több mint 290.000 km alatt ez az alkatrész is nagy terhelést kapott. A legnagyobb probléma, a motortérbe feljutó pára. Zárt, száraz garázsban tartva az autót ez az oxidációs probléma nagyon lecsökkenthető, illetve elkerülhető. A gyertyapipa részében a fémes vezetést gátolja a létrejövő oxidáció, ami zöldes vagy fehér színű rétegben lerakódik és a gyertya felé az elektromos kontaktot nem tudja 100%-osan továbbítani. Az alkatrész csak rongálva szerelhető szét, így az egyedüli megoldás, az újra cserélése.


Mindig tartsa kiváló műszaki állapotban gépjárművét!
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként és/vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Gumiabroncsai belső nyomását, életkorát (DOT) és állapotát mindig kísérje figyelemmel az Ön és környezete biztonsága érdekében.


—————————————–
———————————————————

MannMotors – Kapcsolat


Autómentés és beszállítás:

Amennyiben az autó járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom az AutómentésBudapest személyautó mentéssel és szállítással foglalkozó céget. Az AutómentésBudapest magas színvonalon és a járműre gondosan odafigyelve végzi a szállítást, ezért ajánlom őket jó szívvel. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen HONDA személyautója? A szervizbe – HONDA Autószerviz Budaörsön – Mann Norbert – szállítás többé nem probléma!
AutómentésBudapest

Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!

Amennyiben kérdése van HONDA személyautója szervizelésével, ezen lehetőségek valamelyikén fel tudja venni velünk a kapcsolatot: MannMotors

HONDA autószerviz
Budaörsön
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644