bmw-r1200-gs-referencia-mannmotors-hu

BMW R1200 GS (2005)

BMW-R1200GS-mannmotors-hu bmw-r1200-gs-2005-mannmotors-hu

A bajor gyártó tiszteli és szereti a hagyományokat. Ha valami hosszú évtizedek óta jól működik és hatékony, akkor azon még finomítsunk, ne adjuk fel a konstrukciót. A BMW R1200 GS -t (mint minden R-modell), a 2 hengeres boxer erőforrás repíti előre nagy nyomatékkal és komfortos, határozott erőátvitellel. Különböző modelleknél, különböző megoldások figyelhetőek meg a hűtés területén. Létezik levegő hűtésű, olaj-levegő hűtésű, folyadék-olaj hűtésű. Szelepek számát illetően 2 vagy 4 szelep kap helyet a hengerfejben.
Mindegy milyen túrára, vagy kisebb barangolásra indulunk, az alacsony fordulaton használható, nagy nyomatékú boxer motor, mindig elrepít a célunkig és a hengerről, lábunkra áramló meleg levegő, még hűvösebb időben is, nagyobb komforttal ajándékoz meg. (Mindig viseljünk védőruházatot! Ízületeinket védve a menetszéltől és testünket egy esetleges balesettől.)

Kiválóan vezethető és a méreteit meghazudtoló könnyedséggel irányítható motorkerékpár a BMW R1200 GS . A boxer szívnek köszönhetően a nagy járműtömeg és a forgó tömegek tömegközéppontja alacsonyan van, ezért nem érezhető nehéznek a jármű vezetés közben. …


Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


BMW-R1200GS-2005-üatank-3-mannmotors-hu

A szükséges munka leírása – BMW R1200 GS (2005):

A BMW R1200 GS esetében is a bajor mérnökök, a tüzelőanyag tankon / üzemanyag tankon belül vezetik el a benzin betöltő nyílás vízelvezető és a vákum csöveket. Ezek a gyártó elképzelései szerint benzin álló anyagból gyártott csövek, de ez a csövek esetében a cső belső falára vonatkozik, miszerint benzin álló, viszont benzin veszi körül a tank belsejében a csövet, ha a benzin szint ellepi, illetve benzin és benzin gőz/gáz, amikor a benzin szint alacsonyabb. Ezt hosszú távon a benzin cső sem képes elviselni, így bizonyos időközönként cserélni kell a csöveket. Észlelése könnyű és gyors, mert a lábtartó tövéhez kivezetett csövön keresztül a benzin a “külvilágba” távozik és a motorkerékpár alatt benzin csöppök vagy benzin tócsa lesz megfigyelhető.

BMW-R1200GS-2005-benzin-4-mannmotors-hu BMW-R1200GS-2005-benzin-5-mannmotors-hu

BMW-R1200GS-2005-üatank-2-mannmotors-hu BMW-R1200GS-2005-üatank-1-mannmotors-hu

Gumiabroncs csere – BMW R1200 GS (2005):

Gumiabroncs csere szükségessé vált mindkét tengely esetében. A friss, kiváló állapotú (sérülés mentes) és méretben is a megfelelő gumiabroncsok használata elengedhetetlen feltétele a biztonságos és élvezhető közlekedéshez. Felszerelés után, az új gumiabroncsokkal néhány kilométeren keresztül óvatosabban adjunk gázt, illetve fékezzünk mivel a formaleválasztó rétegnek/futófelületének be kell kopnia és melegednie a megfelelő tapadás és használhatóság érdekében.


Mindig ellenőrizze gumiabroncsai állapotát és életkorát!
Motorkerékpárok esetében a gumiabroncsok javasolt élettartama 2 év!
Amennyiben kopott, öreg vagy sérült a gumiabroncs, a megfelelő használhatóság és a balesetmentes közlekedés érdekében cseréltesse le gumiabroncsait a megfelelő méretű új gumiabroncsokra.


BMW-R1200GS-2005-elso-gumi-9-mannmotors-hu BMW-R1200GS-2005-elso-kerek-gumi-6-mannmotors-hu

BMW-R1200GS-2005-hatso-gumi-8-mannmotors-hu BMW-R1200GS-2005-hatso-felni-gumik-7-mannmotors-hu

Gumiabroncs cserekor fellépő probléma – BMW R1200 GS (2005):

A gumiabroncsok cseréjéhez mindkét kereket ki kellett szerelni. Az első keréktengely kiszerelésekor szembesültem a keréktengely szorító csavarjának hibájával. Ennek oka, nem megfelelő szerszámmal illetve gondossággal történő korábbi szerelése, amit egyből orvosolni kellett volna. M8-as hengeres fejű imbusz csavar hatlapú belső kulcsnyílása egy körkörös/hengeres formára “demulálódott” , így meglazítani sem lehetett semmilyen alternatív módszerrel!
Egyedüli megoldás a kifúrás maradt.
Az egyetlen öröm ebben a helyzetben, hogy a teleszkópszár aljában csak 1 darab szorító csavar volt elhelyezve, így csak egy sérült fej lehetett, amit ki kellett fúrni! Első aggodalmam alaptalannak bizonyult, miszerint esetleg a teleszkóp lábban lévő menet is megsérült az előző szerelések alkalmával.

BMW-R1200GS-2005-e-kerek-t-szorito-csavar-10-mannmotors-hu BMW-R1200GS-2005-femforgacs-11-mannmotors-hu

BMW-R1200GS-2005-e-lengescsillapito-12-mannmotors-hu BMW-R1200GS-2005-e-lengescsillapito-13-mannmotors-hu

A BMW R1200 GS 2005-ös modell tervezői, valószínűleg nem arra tervezték a motort és minden alkatrészét, hogy sok csavar fej, illetve menetproblémát ki kell bírniuk. A művelet megvalósítható volt, azonban a megfelelő eszközök és gyakorlat szükséges volt a művelet abszolválásához.


Karbantartási munka és a szervizhez szükséges alkatrészek, folyadékok folyamatos kiadást jelentenek a tulajdonosnak, de karbantartás nélkül nem működik a gépjármű megfelelően, illetve bizonyos esetekben az elhanyagolt állapot működés képtelenséget vagy veszélyhelyzetet von maga után. Időben elvégzett karbantartás és ápolás megkönnyíti a használó életét, valamint biztonságosan használható lesz a jármű. Meg kell óvni magunkat minden lehetséges veszélyforrástól és kritikus helyzettől.
Az időben elvégzett karbantartás “aranyat ér”, illetve “a hosszú egészség záloga”!
Szervizeltesse gépjárművét rendszeresen, használja biztonságosan és örömmel minden alkalommal!


Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


bmw-r1200-gs-2005-2-mannmotors-hu

BMW R1200 GS (2005) – Műszaki adatai:

Modellkód: K25
Modellnév: BMW R1200 GS
Motorkód:

(Aktuális) modell széria évek: /2004 – 2012/
(Aktuális) modell gyártási éve: 2005
futott km: 87325 km

Motorblokk és váltómű:

hengerűrtartalom: 1170,0 cm3
motor típus: 2 hengeres, boxer, láncos, SOHC, 4 ütemű, 8 szelep
maximális teljesítmény: 96,6 Le (70,5 kw) – 7000 RPM
maximális forgatónyomaték: 115 Nm – 5500 RPM
kompresszió viszony (gyári adat): 11.00 : 1
sűrítési végnyomás (gyári adat): bar / kPa / psi
(hideg motornál)
sűrítési végnyomás (mért adat):
(meleg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
furat-löket: 101,00 x 73,00 [mm]
üzemanyagellátó rendszer: BMW ; BMS-K
gyújtás: elektronikus (3D)
kenési rendszer: nedves karteres
hűtési rendszer: olaj és levegő hűtésű
kuplung: manuális, száraz, 1 tárcsás, hidraulikus működtetésű
váltómű: manuális kapcsolású – 6 sebességfokozat

Váz, futómű, fék és kerék:

utánfutás: 110,0 mm
(kormányszög) villaszög: (62,9°) 27,10 °
hajtás: kardán hajtású
első felfüggesztés: BMW Motorrad – Telelever ; hidraulikus teleszkóp , (átmérő: 41 mm)
első rugóút: 110 mm
hátsó felfüggesztés: BMW Motorrad – Paralever, WAD
hátsó rugóút: 135 mm

E. kerék és gumiabroncs:

első gumiabroncs: 110/80R19
e. gumiabroncs (aktuális) adatai: Continental – ContiTrailAttack 2 Z – (59 V)
E. gumiabroncs (aktuális) tömege: 5130 g
alternatív első gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
első gumiabroncs nyomás: 2,2 (2,2) bar / 220 (220) kPa / 32 (32) psi
első kerékpánt (felni) méret: 3.00 x 19 – BMW – (5×2 = 10 küllős)
E. kerékpánt (felni) tömege: 8470 g (féktárcsákkal, csapágyakkal, csavarokkal, gumiszeleppel)

H. kerék és gumiabroncs:

hátsó gumiabroncs: 150/70R17
h. gumiabroncs (aktuális) adatai: Continental – ContiTrailAttack 2(69 V)
H. gumiabroncs (aktuális) tömege: 7260 g
alternatív hátsó gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
hátsó gumiabroncs nyomás: 2,5 (2,5) bar / 250 (250) kPa / 36 (36) psi
hátsó kerékpánt (felni) méret: 4.00 x 17 – BMW – (5×2 = 10 küllős)
H. kerékpánt (felni) tömege: 5460 g (gumiszeleppel)

Fékrendszer:

első fék: 2 tárcsás, 4 dugattyú / munkahenger
első fék átmérője: 305 mm
hátsó fék: 1 tárcsás, 2 dugattyú
hátsó fék átmérője: 265 mm

Méretek és műszaki adatok:

száraz tömeg:
menetkész tömeg: 225,0 kg
teljesítmény/tömeg arány: 0,4293 Le/kg
ülés magasság: 840 mm
magasság: 1430 mm
hosszúság: 2210 mm
szélesség: 915 mm
hasmagasság: kb. 140 mm
tengelytáv: 1520 mm
üzemanyag kapacitás: 20 liter
Üzemanyag fogyasztás: 4,5 – 9 liter / 100 km
(becsült) hatótávolság: 440 – 220 km
gyorsulás 0-100 km/h: 3,3 sec
legnagyobb sebesség: 200 km/h

Egyéb specifikációk:

indítás: elektromos indítómotor
generátor: 700 Watt
akkumulátor: YTX14-BS ; 12 V – 12,0 Ah


Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


BMW-R1200GS-2005-muszerfal-mannmotors-hu

BMW R1200 GS (2005)


Mindig tartsa kiváló műszaki állapotban gépjárművét!
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként és/vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Gumiabroncsai belső nyomását, életkorát (DOT) és állapotát mindig kísérje figyelemmel az Ön és környezete biztonsága érdekében.


—————————————–
———————————————————

Amennyiben a motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A MotorAngel magas színvonalon és a motorra gondosan odafigyelve végzi a szállítást. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen Motorod? A szervizbe Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert szállítás többé nem probléma!
motormentő kapcsolat :
+36-30-7431277 vagy +36-20-6628838

Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!

Motorkerékpárja, robogója szervizelésével kapcsolatban, ezen az űrlapon tud információt kérni: MannMotors kapcsolat

Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644

Japán, angol, német vagy olasz motorod van? Olyan szerelőt keresel, aki a sajátjaként szervizeli és ápolja a motorodat? MannMotors – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert