f650-gs-dakar-referencia-mannmotors-hu

BMW F650 GS-Dakar (2005)

BMW F650-GS DAKAR-2005-1-mannmotors-hu

A BMW egyhengeres, 650-es túraendúrója, új köntösben és új műszaki tartalommal jött létre (2004-től): a BMW F650 GS-DAKAR. Az új modell már injektoros és számos apró új technológiát építettek bele. A korábbi, karburátoros F650 továbbfejlesztéseként látta meg a napvilágot és nyűgözi le az egyhengeres, nagy lökettérfogatú túraendurók kedvelőit. A túraendurók jellemzőinek megfelelően nagy hasmagasság, magas üléspozíció, széles kormány. Minden a megfelelő pozícióban található a motorkerékpáron. Ideális magasabb és átlagos magasságú motorosoknak is (alacsonyabb pilótáknak, a gyári állapotú futómű alkatrészekkel, az álló pozícióban történő lábletétel nem lehetséges). …


BMW-F650-GS-DAKAR-2005- szelep-probléma-1-mannmotors-hu BMW-F650-GS-DAKAR-2005- szelep-probléma-2-mannmotors-hu BMW-F650-GS-DAKAR-2005- szelep-probléma-3-mannmotors-hu

A szükséges munka leírása – BMW F650 GS-DAKAR (2005):

A motorkerékpár kb. 100 km/h sebességnél megállt és nem indult be többet! Szerencsére a tulajdonos lélekjelenléte és a szerencse együttállása miatt nem történt baleset. A motor egy autópályaszakaszon produkálta a végleges szeleprugó törést és így a dugattyú, szelep, szelepvezető kisebb-nagyobb fáradását/sérülését. A megoldás a motormentős beszállítás volt a műhelybe. A motor átforgott, sűrítésnél nem tudott bezárni a kipufogó szelep, így nem volt lehetséges az üzemi működés. Ennek oka a szeleprugó eltörése (3 darabra tört) és mivel a szelepet nem tudta záró / alap pozícióba hozni, a dugattyú utolérte a nyitott szelepet és feltolta, ami erőhatást a szelep szára nem bírt elviselni, így a szelepszár egytengelyűsége megszűnt és a szelepvezető is csillapította a szelep becsapódását! …

BMW F650-GS DAKAR-2005-szelep-1-mannmotors-hu BMW F650-GS DAKAR-2005-szelep-2-mannmotors-hu

Hengerfej, szelepek, szelepvezetők, szeleprugók – BMW F650 GS-DAKAR (2005):

A szelepkorongok-szelephézag és vezérlés – BMW F650 GS-DAKAR (2005):


Karbantartási munka és a szervizhez szükséges alkatrészek, folyadékok folyamatos kiadást jelentenek a tulajdonosnak, de karbantartás nélkül nem működik a gépjármű megfelelően, illetve bizonyos esetekben az elhanyagolt állapot működés képtelenséget vagy veszélyhelyzetet von maga után. Időben elvégzett karbantartás és ápolás megkönnyíti a használó életét, valamint biztonságosan használható lesz a jármű. Meg kell óvni magunkat minden lehetséges veszélyforrástól és kritikus helyzettől.
Az időben elvégzett karbantartás “aranyat ér”, illetve “a hosszú egészség záloga”!
Szervizeltesse gépjárművét rendszeresen, használja biztonságosan és örömmel minden alkalommal!


Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


BMW F650 GS-DAKAR (2005) – Műszaki adatai:

Modellkód: R13 (0173)
Modellnév: BMW F650 GS-DAKAR
Motorkód:

(Aktuális) modell széria évek: /2000 – 2007/
(Aktuális) modell gyártási éve: 2005
futott km: 78482 km

Motorblokk és váltómű:

hengerűrtartalom: 652,0 cm3
motor típus: 1 hengeres, láncos, DOHC, 4 ütemű, 4 szelepes
maximális teljesítmény: 49,6 Le (36,2 kw) – 6500 RPM
maximális forgatónyomaték: 60 Nm – 4800 RPM
kompresszió viszony (gyári adat): 11,5 : 1
sűrítési végnyomás (gyári adat): bar / kPa / psi
(hideg motornál)
sűrítési végnyomás (mért adat):
(meleg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
furat-löket: 100,00 x 83,00 [mm]
üzemanyagellátó rendszer: BMW , injektoros
gyújtás: BMW motor management, elektronikus (3D) , dupla gyújtógyertyás
kenési rendszer: olajteknő+tartály / félszáraz karteres
hűtési rendszer: folyadék hűtésű
kuplung: manuális, nedves, több tárcsás, bovdenes működtetésű
váltómű: manuális kapcsolású – 5 sebességfokozat

Váz, futómű, fék és kerék:

utánfutás: 123,0 mm
(kormányszög) villaszög: (60,8°) 29,20 °
hajtás: lánc hajtású ; #520 vagy #525
első felfüggesztés: hidraulikus teleszkóp – SHOWA , (átmérő: 41 mm)
első rugóút: 170 mm
hátsó felfüggesztés: hidraulikus lengéscsillapító – gáztartállyal
hátsó rugóút: 165 mm

E. kerék és gumiabroncs:

első gumiabroncs: 90/90R21
alternatív első gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
első gumiabroncs nyomás: 2,2 (2,4) bar / 220 (240) kPa / 32 (35) psi
első kerékpánt (felni) méret: 1.60 x 21

H. kerék és gumiabroncs:

hátsó gumiabroncs: 130/80R17
alternatív hátsó gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
hátsó gumiabroncs nyomás: 2,4 (2,8) bar / 240 (280) kPa / 35 (41) psi
hátsó kerékpánt (felni) méret: 3.00 x 17

Fékrendszer:

első fék: 1 tárcsás, 2 dugattyú / munkahenger
első fék átmérője: 300 mm
hátsó fék: 1 tárcsás, 1 dugattyú
hátsó fék átmérője: 240 mm

Méretek és műszaki adatok:

száraz tömeg:
menetkész tömeg: 193 kg
teljesítmény/tömeg arány: 0,2570 Le/kg
ülés magasság: 870 mm
magasság: 1265 mm
hosszúság: 2189 mm
szélesség: 910 mm
hasmagasság: 165 mm
tengelytáv: 1489 mm
üzemanyag kapacitás: 17,3 liter
Üzemanyag fogyasztás: .. – .. liter / 100 km
(becsült) hatótávolság: … – … km
gyorsulás 0-100 km/h: 5,2 sec
legnagyobb sebesség: 170 km/h

Egyéb specifikációk:

indítás: elektromos indítómotor
generátor: 400 Watt – 4500 r/min
akkumulátor: YTX14-BS ; 12 V – 12,6 Ah


Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert

+36-20-5465644


BMW F650 GS-DAKAR (2005)


Mindig tartsa kiváló műszaki állapotban gépjárművét!
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként és/vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Gumiabroncsai belső nyomását, életkorát (DOT) és állapotát mindig kísérje figyelemmel az Ön és környezete biztonsága érdekében.


—————————————–
—————————-

Amennyiben a motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A MotorAngel magas színvonalon és a motorra gondosan odafigyelve végzi a szállítást. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen Motorod? A szervizbe Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert szállítás többé nem probléma!
motormentő kapcsolat :
+36-30-7431277 vagy +36-20-6628838

Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!

Motorkerékpárja, robogója szervizelésével kapcsolatban, ezen az űrlapon tud információt kérni: MannMotors kapcsolat

Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644

Japán, angol, német vagy olasz motorod van? Olyan szerelőt keresel, aki a sajátjaként szervizeli és ápolja a motorodat? MannMotors – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert