Aprilia RS125 – (2005) – (Rotax122)
Az Aprilia RS125 egy „verseny DNS”-el felruházott utcai motorkerékpár. A 2T (2 ütemű) nyolcad literes mezőny meghatározó motorja volt és még most is hódít. A mai napig olyan imádat övezi, amely méltán kijár egy kanyarvadász gépnek. Olasz érzelemmel dúsított minden porcikája. Igazi élmény meghódítani vele a kanyarokat, a féktáv megkezdése, a könnyed, de határozott irányváltások abszolválása, mind-mind azt szolgálja, hogy újra gyerekként játszunk, amíg a nyergében ülünk. Minden motoros őszinte mosollyal az arcán éli át újra és újra az adott motorozás(ok) élményét!
A szükséges munka leírása – Aprilia RS125 (2005):
A motorkerékpár nem volt tökéletes állapotban és a karbantartás hiánya egészében látható volt. A tulajdonos rendszeresen hordta szervizbe, de sajnos ennek ellenére nem hívták fel a figyelmét a problémákra, így nem is kerülhettek megjavításra. Ez nehezen érthető, hiszen a szerviznek érdeke az aktuális problémák feltérképezése, így munkához és bevételhez jut, valamint az ügyfél is gondtalanul róhatná a kilométereket. Ennek ellenére nem közölték az ügyféllel a javításra váró tételeket és gondokat. Számos probléma várt megoldásra ezen a motoron is. Az indítómotor (önindító), elektromos hibák (rossz bekötések és csatlakozások), első teleszkóp szimmering+olaj, hátsó futómű (tűgörgős) csapágy cseréje és teljes kenése, minden szükséges ponton. …
Indítómotor – Aprilia RS125 :
Az indítómotor (önindító) már nem működött, a motorkerékpár csak tolásra volt beindítható. A szimering elfáradt/kikeményedett, így a tömítettsége nem volt megfelelő és a víz bejutott az indítómotor belsejébe ami műszakilag egészségtelen. A víznek (eső és pára) köszönhetően a csapágy nem tudott tovább forogni (a zárt csapágy kenését a vízpára kimosta és korrodálódott), így az mechanikai feszültséget is okozott, amikor az indító gombbal munkára akarta bírni a tulajdonos motorkerékpárját. Ebben az állapotban, már a szakszerű megoldás (ár-érték arányban is) egyértelműen az alkatrész cseréje volt. …
Első teleszkóp szimering és olaj – Aprilia RS125 :
Első teleszkóp szimering elfáradt, megöregedett és így nem tudott a szimering záró ajkainál létrejönni a körkörös zárás, így az olaj (a futómű mozgása közben) kiáramlott/szivárgott. A csillapítás nem volt használható, semelyik irányban (a bal oldali szár a nyomó csillapítás és a jobb oldali a húzó csillapítás), mivel már nem volt benne megfelelő mennyiségű teleszkóp folyadék. Az első teleszkóp szétszerelése, fémtisztára takarítása után szemrevételeztük (ez esetben nem kellett mérni), a vezető perselyek „megúszták az olaj nélküli mutatványt”. Az új szimeringekkel és a megfelelő minőségű/sűrűségű és mennyiségű olajjal, a teleszkóp ismét betöltötte oda-vissza csillapítási funkcióját.
Hátsó futómű – Aprilia RS125 :
A hátsó futómű tűgörgős csapágyai, szimeringjei és csavarjai erősen elhanyagoltak és nagyon oxidáltak (rozsdásak) voltak. A hátsó futómű nem működött megfelelően ami nem csak motorozás közben, de már a motorkerékpár tolása közben is érzékelhető volt. Ami jelezte még a problémát, az a szörnyű nyekergő és száraz fémesen koppanó hang volt. Cserélni kellett a „kutyacsont” csapágyait és szimeringjeit, valamint a csapokról és csavarokról el kellett távolítani az erős korrodációt.
Karbantartási munka és a szervizhez szükséges alkatrészek, folyadékok folyamatos kiadást jelentenek a tulajdonosnak, de karbantartás nélkül nem működik a gépjármű megfelelően, illetve bizonyos esetekben az elhanyagolt állapot működés képtelenséget vagy veszélyhelyzetet von maga után. Időben elvégzett karbantartás és ápolás megkönnyíti a használó életét, valamint biztonságosan használható lesz a jármű. Meg kell óvni magunkat minden lehetséges veszélyforrástól és kritikus helyzettől.
Az időben elvégzett karbantartás “aranyat ér”, illetve “a hosszú egészség záloga”!
Szervizeltesse gépjárművét rendszeresen, használja biztonságosan és örömmel minden alkalommal!
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
Aprilia RS125 (2005) – Rotax122 – Műszaki adatai:
Modellkód: RS125 / SF
Modellnév: Aprilia RS125
Motorkód: Rotax 122
(Aktuális) modell széria évek: /1999 – 2005/
(Aktuális) modell gyártási éve: 2005
futott km: 40294 km
Motorblokk és váltómű:
hengerűrtartalom: 124,82 cm3
motor típus: 1 hengeres, 2T, membrán
maximális teljesítmény: 28 Le (21 kw) – 10500 RPM
maximális forgatónyomaték: 19 Nm – 9000 RPM
kompresszió viszony (gyári adat): 12,5 : 1
sűrítési végnyomás (gyári adat): bar / kPa / psi
(hideg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
(meleg motornál) sűrítési végnyomás (mért adat):
furat-löket: 54,00 x 54,50 [mm]
üzemanyagellátó rendszer: karburátor ; Dell’orto VHST 28 CD
gyújtás: elektronikus (CDI)
kenési rendszer: 2T – olajszivattyú
hűtési rendszer: folyadék hűtésű
kuplung: manuális, nedves, több tárcsás, mechanikus működtetésű (bovden)
váltómű: manuális kapcsolású – 6 sebességfokozat
Váz, futómű, fék és kerék:
utánfutás: 102 mm
(kormányszög) villaszög: (64,5°) 25,5 °
hajtás: lánc hajtású
első felfüggesztés: Marzocchi ; hidraulikus teleszkóp , (átmérő: 40 mm)
első rugóút: 120 mm
hátsó felfüggesztés: monoshock, állítható rugó előfeszítéssel
hátsó rugóút: 44,5 mm
E. kerék és gumiabroncs:
első gumiabroncs: 110/70R17
alternatív első gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
első gumiabroncs nyomás: 1,8 (1,8) bar / 180 (180) kPa / 26 (26) psi
első kerékpánt (felni) méret: 3.00 x 17
H. kerék és gumiabroncs:
hátsó gumiabroncs: 150/60R17
alternatív hátsó gumiabroncs méret: (nincs a gyártó által megadva)
hátsó gumiabroncs nyomás: 2,0 (2,3) bar / 200 (230) kPa / 29 (33) psi
hátsó kerékpánt (felni) méret: 4.00 x 17
Fékrendszer:
első fék: 1 tárcsás, 4 dugattyú / munkahenger
első fék átmérője: 320 mm
hátsó fék: 1 tárcsás, 2 dugattyú
hátsó fék átmérője: 220 mm
Méretek és műszaki adatok:
száraz tömeg: 126 kg (+ folyadékok)
menetkész tömeg:
teljesítmény/tömeg arány: 0,2222 Le/kg
ülés magasság: 805 mm
magasság: 1100 mm
hosszúság: 1950 mm
szélesség: 720 mm
hasmagasság: 163 mm
tengelytáv: 1345 mm
üzemanyag kapacitás: 13 liter (ebből tartalék: 3,5 liter)
Üzemanyag fogyasztás: .. – .. liter / 100 km
(becsült) hatótávolság: … – … km
gyorsulás 0-100 km/h: 6,9 sec
legnagyobb sebesség: 165 km/h
Egyéb specifikációk:
indítás: elektromos indítómotor
generátor: 180 Watt – 5500 r/min
akkumulátor: YB9-B ; 12 V – 9 Ah
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
Aprilia RS125
Mindig tartsa kiváló műszaki állapotban gépjárművét!
Minden gép és gépjármű meghálálja a gondos törődést, a hosszabb és gondtalanabb működéssel.
Minden gépet és gépelemet bizonyos idő, üzemóra vagy kilométer után szervizelni és karbantartani kell!
Ennek hiánya esetén nem várható el a gondtalan és biztonságos működés!
Rendszeres időközönként és/vagy megtett kilométer után szervizeltesse gépjárművét.
Gumiabroncsai belső nyomását, életkorát (DOT) és állapotát mindig kísérje figyelemmel az Ön és környezete biztonsága érdekében.
—————————————–
—————————-
Amennyiben a motor járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom a MotorAngel motorkerékpár mentéssel és szállítással foglalkozó céget. A MotorAngel magas színvonalon és a motorra gondosan odafigyelve végzi a szállítást. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen Motorod? A szervizbe – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert – szállítás többé nem probléma!
motormentő kapcsolat :
+36-30-7431277 vagy +36-20-6628838
Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!
Motorkerékpárja, robogója szervizelésével kapcsolatban, ezen az űrlapon tud információt kérni: MannMotors kapcsolat
Motorszerviz és Gumiszerviz
Budaörs
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644
Japán, angol, német vagy olasz motorod van? Olyan szerelőt keresel, aki a sajátjaként szervizeli és ápolja a motorodat? MannMotors – Motorszerviz Budaörs – Mann Norbert