ACURA – autók története:
A belsőégésű motorok fejlődése a 20. század eleje óta folyamatosan teret hódított magának. Visszatekintve a motorkerékpárok evolúciójára, a fejlődés elképesztő mértékű volt. A belső égésű motorok (=hőerőgépek) hatásfoka nagyon sokat javult az elmúlt évszázadban. A járművek és gépek tömeg / teljesítmény aránya is drasztikus fejlődésen ment keresztül.
A világnak szüksége van a jó minőségű gépekre és gépjárművekre. Ha a kereslet nagyobb, mint a kínálat, akkor még nagyobb a fejlődési lehetőség.
1947-től a „gépjárművek csarnoka” bővült a motorkerékpárok egy kultikus modelljével, a ‘HONDA – type-A’-val.
1986-tól (1986 március 27) az ACURA gyár is ellátja a vevők igényeit és folyamatosan fejleszti termékeit.
Egy új szereplő végleg elfoglalta helyét a japán és a világ járműgyártásának élvonalában. A fejlesztések folytak és a piac igényeit szem előtt tartva, a megfelelő áron a kiváló minőségű termékekkel belopták magukat vásárlóik szívébe és örökre a ACURA – család rajongóivá váltak. Akinek egyszer volt már ACURA – ja, az biztosan legközelebb is magas minőségű terméket szeretne vásárolni, így vélhetően újra ACURA – t fog választani!
1963 júniusában az első (kisteher) autó (HONDA – T360) gyártása megkezdődött. 4 ütemű, soros, 4 hengeres motorblokkal voltak szerelve. 356 cm3 hengerűrtartalmú motorral szerelték (motorkód: AK250E). A motor teljesítménye 30 LE (22kw) volt, 8500 RPM mellett. Ez a teljesítmény elegendő volt az akár 100 km/h -s tempóhoz is.
Az első ACURA autó tervezése óta, a szempontok egyeztek az anyacég (HONDA Motor Company) értékrendjével. A lehető legjobb autót szerették volna kínálni a vásárlóknak, főként az amerikai piacot megcélozva. A minőségi termék elkészítése volt a kulcs a piac megnyeréséhez.

A márka megalakulásának eredete:
Soichiro Honda 本田 宗一郎
(Honda Sōichirō)
(1906 november 17 Hamamatsu –
1991 augusztus 5 Tokyo)
Japán mérnök, szerelő és iparos.
A HONDA gyár megalapítója és névadója. Soichiro Honda 1906. november 17-én született Kōmyō faluban, Iwata kerületben, Shizuoka-ban, Hamamatsu közelében. Kisgyerek korától kezdve segített édesapjának (Gihei Honda), akitől a kovácsolás, fémmegmunkálás és a bicikli javítás mesterségét is elsajátítja. Édesanyja (Mika Honda) takács volt. Honda-sant nem érdekelte a hagyományos oktatás. Iskolája tanulmányi jelentéseket adott át a gyerekeknek, és megkövetelte, hogy a szülők lepecsételve küldjék vissza, így biztosítva a jelentés szülői tudomásul vételét. Honda gumibélyegzőt készített, hogy egy használt gumibicikli-pedál fedeléből kovácsolja családi pecsétjét és így „áthidalja a szülői szemrevételezés problémáját”. A csalást hamar kiderítették, amikor hamisított bélyegeket kezdett gyártani más gyerekeknek. Nem tudta, hogy a bélyegzésnek tükör-szimmetrikusnak kellett volna lennie, mivel családneve 本田 függőlegesen írva szimmetrikus, ezért nem okozott problémát, de néhány más gyermek családneve esetében nem volt ilyen szimmetria. Találékony és talpraesett gyermek volt, így a tanulási folyamat korán elkezdődött.
Kis gyerekként látta falujukban az első autót (FORD T-model) , ami rögtön elkápráztatta és egy életre rabul ejtette a gépjárművek világa.
1922-1928 HONDA-san autószerelőként dolgozott, illetve tovább fejlesztette tudását és gyakorlatát Tokyo-ban.
1928-ban megnyitotta saját műhelyét.
1936-ban rajthoz állt egy turbó feltöltős Ford volánja mögött, a Japánban 1. alkalommal megrendezett autóversenyen (versenypálya: Tamagawa Speedway). Verseny közben súlyosan megsérült a bal szemére és ezt követően csak visszafogottan versenyzett.
1986 március 27 megalakítják az ACURA gyárat, Torrance, Kalifornia, USA központtal. A tervek szerint a következő területeket látnák el első sorban az ACURA gyár személyautóival: USA, Kanada, Mexikó, Panama, Kuvait.
ACURA
American Honda Motor Company
/ HONDA Motor Company, Ltd.
本田技研工業株式会社 /
megalapítása:
1937-ben megakólapította a Tōkai Seiki gyárat, ahol dugattyú gyűrűket gyűrtottak a Toyota-nak. Ezt a gyárat a 1944-ben egy amerikai B29-es bombázó megsemmisítette. Az Iwata gyár összeomlott az 1945-ös Mikawa-i földrengésben. A háború után, a gyár megmaradt részeit eladta a Toyota-nak és ezt a pénzt befektette a következő álmába és 1946 októberében (Hamamatsu, Japán) megalapította a Honda Technical Research Institute-ot (=Honda Műszaki Kutatóintézet) – bejegyzésre csak 1948 szeptember 24-én került.
1948-ban kezdték el gyártani az első tömegtermelésben előállított motorbiciklit (HONDA – Type A) , ezt 1951-ig árusították. 1949-ben kezdtek el gyártani egy új modellt (Type D) , ami nagyon sikeres volt. 90 cm3-es 2T motorral és 3 Le-vel gyártottál, préselt acél vázra volt a motorblokk felszerelve. 1959-ben megnyitották 1. motorkerékpár kereskedésüket az USA-ban. Az első (kisteher) autó (T360 – 1963) gyártása.
1973-as nyugdíjazásáig a cég elnöke volt. 1983-ig a cég főtanácsadójaként a cég vezetésében tovább segédkezett. – 1980-ban a People magazin „a Japán Henry Ford” névvel illette.
ACURA & HONDA és a VERSENYSPORT-ban való szerepvállalás:
Globális cég, amely a versenysportokban való részvételt szívügyének tekintette. Minden versenyen jelen akartak lenni. Legyen az bármelyik földrészen. Ez a HONDA cég alapfilozófiáját képezte.
A múltban és a jelenben is részt vettek, minden általuk gyártott termékekkel benevezhető technikai versenyben.
Jelen voltak számtalan eseményen és ebből nagyon sok versenyt, verseny sorozatot megnyertek és számos bajnokot tudhatnak köreikben.
Az ACURA márka a versenysportban inkább az amerikai kontinens versenyeit célozta meg, azonban ellátogatott több nemzetközi megmérettetés színhelyére is.
autóverseny:
SCCA; IMSA GT CHampionship; 24 Hours of Daytona; 12 Hours of Sebring; Touring Car Racing; SCCA World Challenge; American Le Mans Racing; 24 Hours of Le Mans;
ACURA & HONDA által gyártott termékek:
A gyár jelenleg a műszaki élet, gépjárművek és gépek, használóinak nagy örömére világszerte gyártja és árusítja termékeit. Személyautók, motorkerékpárok, ATV/quad-ok, biciklik, kisgépek, vízi járművek és motorjaik, motorblokkok, robotok és repülőgépek képezik jelenleg a gyártott termékek listáját.
—————————————–
———————————————————
MannMotors
MannMotors
Budaörs
Mann Norbert
+36-20-5465644
Autómentés és beszállítás:
Amennyiben az autó járóképtelen és beszállítására van szükség, ajánlom az AutómentésBudapest személyautó mentéssel és szállítással foglalkozó céget. Az AutómentésBudapest magas színvonalon és a járműre gondosan odafigyelve végzi a szállítást, ezért ajánlom őket jó szívvel. Baleset, vagy sok éves tárolás után üzemképtelen ACURA személyautója? A szervizbe – ACURA Autószerviz Budaörsön – Mann Norbert – szállítás többé nem probléma!
AutómentésBudapest
Beszállítás és vállalás a MannMotors műhelyébe, CSAK előzetes egyeztetés után lehetséges!!!
Amennyiben kérdése van ACURA személyautója szervizelésével, ezen lehetőségek valamelyikén fel tudja venni velünk a kapcsolatot: MannMotors kapcsolat
ACURA autószerviz
Budaörsön
MannMotors
Mann Norbert
+36-20-5465644